명품 브랜드의 감정적 애착과 애호도에 대한 성별 차이 연구

논문상세정보
' 명품 브랜드의 감정적 애착과 애호도에 대한 성별 차이 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Emotional Attachment
  • Gender Effect
  • Luxury Brand
  • 감정적 애착
  • 명품 브랜드
  • 성별효과
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
126 0

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' 명품 브랜드의 감정적 애착과 애호도에 대한 성별 차이 연구' 의 참고문헌

  • 브랜드 명품성 측정도구의 개발
    임지훈 [2006]
  • 명품브랜드의 사회공헌(CSR)활동이 명품가치성에 미치는 영향
    진용주 [2014]
  • 명품 브랜드 광고양식 선호경향 비교
    유순 [2011]
  • 디자인 애착과 브랜드 애착이 제품 애호도에 미치는 영향
    나광진 [2017]
  • The World of Goods
  • The Ties That Bind
    Thomson, M [2005]
  • The Moderating Effect of Gender on Relationship Qual ity and Loyalty toward Internet Service Providers
  • Special Possessions and the Expression of Material Values
  • Sex Roles and Advertising Preferences
    Prakash V [1992]
  • Sex Differences in Inten sity of Emotional Experience
    Grossman, M [1993]
  • Self-congruity versus Functional Congruity
    Sirgy, J. M [1991]
  • Loss: Sadness and Depression
    Bowlby, J [1980]
  • Is Luxur y Just a Female Thing
  • Is CRM for Luxury Brands
  • Global Luxury Goods Overview
  • Foreign Counterfeiti ng of Status Goods
  • Explaining Sex Difference s in Social Behavior
    Eagly, A. H [1991]
  • Do Counterfeits Devalue the Ownership of Luxury Brands
    Nia, A [2000]
  • Consumers and Their Brands : Developing Relationship Theory in Consumer Research
  • Collecting Brand Loyalty