교사-유아 상호작용이 유아의 사회적 유능감에 미치는 영향 : 잠재계층분석을 중심으로

김수정 2019년
논문상세정보
' 교사-유아 상호작용이 유아의 사회적 유능감에 미치는 영향 : 잠재계층분석을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Panel Study on Korean Children
  • latent class analysis
  • social competence
  • teacher-child interaction
  • 교사-유아 상호작용
  • 사회적 유능감
  • 잠재계층분석
  • 한국아동패널
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,071 0

0.0%

' 교사-유아 상호작용이 유아의 사회적 유능감에 미치는 영향 : 잠재계층분석을 중심으로' 의 참고문헌

  • 한국아동패널 도구프로파일: 사회적 유능감
  • 한국아동패널 도구프로파일: 교사-유아 상호작용
  • 잠재 프로파일분석을 통한 유아-교사 관계에 관한 종단연구
    이예진 [2014]
  • 유아의 자기조절력과 교사-유아 관계가 유아의 사회적 행동에 미치는 영향
    정지나 [2015]
  • 유아의 인지 및 사회성 발달과 가정환경 및 유아-교사상호작용이 유아 창의성에 미치는 영향
    김상림 [2017]
  • 유아의 연령과 놀이 영역에 따른 유아-보육교사 상호작용과 유아 언어 발달과의 관계에 관한 연구
    성지현 [2012]
  • 유아교사의 행복감과 교수효능감이 유아의 사회적 유능성에 미치는 영향: 교사-유아 상호작용 매개효과를 중심으로
    심숙영 [2018]
  • 유아교사론
    박은혜 [2011]
  • 유아-교사 관계의 잠재프로파일 집단이 유아의 또래 상호작용에 미치는 영향에 관한 종단 연구
    이예진 [2016]
  • 아동기에서 청소년기 전환기동안 아동의 학대경험과 비행행동에 대한 잠재계층 간 관계
    김세원 [2010]
  • 부모-유아 상호작용, 또래상호작용, 교사-유아 상호작용이 유아의 사회적 유능감과 언어 및 문해 능력에 미치는 영향
    백지숙 [2017]
  • 보호요인으로서의 교사-유아 상호작용: 부모의 결혼만족도와 유아의 문제행동의 관계에 미치는 조절효과
    박진희 [2016]
  • 보육교사의 질적특성과 유아의 인지․사회성 발달과의 관계
    이기숙 [2007]
  • 교사의 수용적․반응적 태도 및 언어적 상호작용이 유아의 사회적 유능감에 미치는 영향
    길현주 [2014]
  • 교사가 지각한 교사­유아 관계와 유아의 또래 유능성
    단현국 [2011]
  • 교사가 지각한 교사-유아의 관계와 유아의 사회적 유능감과의 관계
    김미진 [2013]
  • 교사-유아관계와 유아의 사회적 능력과의 관계
    이진숙 [2002]
  • 교사-유아 상호작용 및 교실환경과 유아의 또래 상호작용이 유아의 언어‧인지발달에 미치는 영향: 한국아동패널 5차년도 자료를 중심으로
    차인영 [2016]
  • The role of child gender and child ethnicity in teacher–child relationship quality and children's behavioral adjustment in preschool
  • The relations of observed pre-k classroom quality profiles to children’s achievement and social competence
  • The quality of teacher-student interactions : Associations with first graders’ academic and behavioral outcomes
    Cadima, J. [2010]
  • The Classroom Assessment Scoring System
  • Teacher–child relationship and behavior problem trajectories in elementary school
  • Teacher-child relationships and social competence : A two-year longitudinal study of Chinese preschoolers
    Zhang, X. [2012]
  • Teacher-child interactions in Chile and their associations with prekindergarten outcomes
    Leyva, D. [2015]
  • Teacher-child interactions and children's cognitive and social skills in Chinese preschool classrooms
    Hu, B. Y. [2017]
  • Teacher-Child relationships and children’s success in the first years of school
  • Social behaviors of children with different types of attachment toward their kindergarten teachers
    Cugmas, Z. [2003]
  • Reducing child problem behaviors and improving teacher-child interactions and relationships : A randomized controlled trial of BEST in CLASS
  • Profiles of teacher-child interactions in Chinese kindergarten classrooms and the associated teacher and program features
    Hu, B. Y. [2016]
  • Profiles of teacher-child interaction quality in preschool classrooms and teachers’ professional competence features
    Hu, B. Y. [2018]
  • Principles and Practice of Structural Equation Modeling
  • Personality profiles : Using latent profile analysis to model personality typologies
  • Measuring early care and education quality
  • Latent class procedures : Applications to organizational research
    Wang, M. [2011]
  • Interaction quality and children’s social-emotional competence in Norwegian ECEC
    Lokken, I. [2018]
  • Gender as a moderator of the association between teacher–child relationship and social skills in preschool
  • Child and teacher reports of teacher-student relationships : Concordance of perspectives and associations with school adjustment in urban kindergarten classrooms
    Murray, C. [2008]
  • An introduction to latent class growth analysis and growth mixture modeling
    Jung, T. [2008]