건설회사의 지속가능경영활동이 브랜드 신뢰 및 애호도에 미치는 영향: GRI 기반 지속가능성보고서를 토대로

최성보 2019년
논문상세정보
' 건설회사의 지속가능경영활동이 브랜드 신뢰 및 애호도에 미치는 영향: GRI 기반 지속가능성보고서를 토대로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • GRI 기반 지속가능성보고서
  • GRI-based sustainability report
  • brand loyalty
  • corporate sustainability management
  • perceived reciprocity
  • 브랜드 애호도
  • 지속가능경영
  • 호혜성지각
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
496 0

0.0%

' 건설회사의 지속가능경영활동이 브랜드 신뢰 및 애호도에 미치는 영향: GRI 기반 지속가능성보고서를 토대로' 의 참고문헌

  • 호텔의 지속가능경영 노력이 기업성과에 미치는 영향 연구
    안소영 [2017]
  • 커피전문점의 경험가치, 브랜드이미지, 감정반응 및 브랜드애호도 간의 구조관계 분석
    최윤희 [2018]
  • 지속가능성보고서 통계: 연도별 보고서 발간 현황
  • 지속가능경영 활동이 신뢰와 호혜성지각을 통해 기업과 제품평가에 미치는 영향
    박상준 [2015]
  • 지속가능경영 노력과 기업성과의 관계에서 호혜성과 신뢰 지각의 효과
    박상준 [2016]
  • 외식 프랜차이즈에서의 경험적 가치가 감정반응 및브랜드 충성도에 미치는 영향 - 호혜성 지각의 조절효과를 중심으로 -
    박노현 [2016]
  • 기업의 지속가능경영이 사회적 자본 형성에 미치는 영향
    이현복 [2019]
  • 기업의 문화마케팅활동이 기업이미지 및 구매의도에 미치는 영향: 호혜성 지각과 신뢰의 매개역할
    방광수 [2015]
  • 국내 프랜차이즈 베이커리기업의 사회적책임(CSR) 진정성이 브랜드 신뢰 및 브랜드 충성도에 미치는 영향- 대학생을 중심으로 -
    허경석 [2014]
  • 국내 건설기업의 지속가능경영 전략 트렌드 분석에 관한 연구
    김재욱 [2019]
  • the GRI Standards
  • The Big Idea: Creating Shared Value
  • Sustainability Management and Reporting : The Role of Integrated Reporting for Communicating Corporate Sustainability Management
  • Structural Equation Modeling with the SIMPLIS Command Language
  • Strategic Perspectives of Corporate Sustainability Management to Develop a Sustainable Organization
  • Social Measurement
  • Shaping the Future of Construction. A Breakthrough in Mindset and Technology
  • Partnerships from cannibals with forks : The triple bottom line of 21st‐century business
  • Multivariate data analysis
    Hair, J. F. [1998]
  • Measuring Service Quality : A Reexamination and Extension
  • Integrated Value Creation(IVC): Beyond Corporate Social Responsibility(CSR) and Creating Shared Value(CSV)
    Visser, W. [2015]
  • Guidance on Social Responsibility, International Standard, ISO 26000:2010(E)
  • Giving Firms an"E"for Effort : Consumer Responses to High-Effort Firms
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. [1981]
  • Corporate Social Responsibility as a Determinant of Consumer Loyalty : An Examination of Ethical Standard, Satisfaction, and Trust
    Park, E. [2017]
  • CSR 2.0: Transforming Corporate Sustainability and Responsibility
    Visser, W. [2014]
  • Assessing the Effects of Corporate Sustainable Management on Customer Satisfaction