문제기반학습(Problem-Based learning) 프로그램에서 과학사 및 과학철학 기반 융합 문제를 해결한 이공계열과 인문사회계열 대학생들의 사례연구

논문상세정보
' 문제기반학습(Problem-Based learning) 프로그램에서 과학사 및 과학철학 기반 융합 문제를 해결한 이공계열과 인문사회계열 대학생들의 사례연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Convergence teaching-learning program
  • History and philosophy of science
  • problem based learning
  • 과학사 및 과학철학
  • 문제 기반 학습
  • 융합형 교수학습프로그램
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
184 0

0.0%

' 문제기반학습(Problem-Based learning) 프로그램에서 과학사 및 과학철학 기반 융합 문제를 해결한 이공계열과 인문사회계열 대학생들의 사례연구' 의 참고문헌

  • 문제중심학습의 이론과 실제: 문제로 시작하는 수업[Theory and Practice of Problem-Based Learning: Classes that Start with Problems]
    Cho, Y. [2006]
  • 대학생들의 융합형 문제 해결 활동에서 문제발견 및 과학기술 분야 활용 양상 분석
    백종호 [2016]
  • 과학의 윤리적 특성 교수-학습 방법
    최경희 [2003]
  • 과학사를 활용한 자유탐구 프로그램이 초등학생의 가설설정 및 변인통제능력에 미치는 영향
    정지연 [2017]
  • 과학사를 활용한 다양한 수업 활동이 초등학생의 과학 학습 동기에 미치는 효과
    강유미 [2011]
  • 과학사를 이용한 소집단 토론 수업이 학생들의 과학의 본성에 대한 이해에 미치는 영향
    강석진 [2004]
  • What is developing integrated or interdisciplinary or multidisciplinary or transdisciplinary education in school?
    Helmane, I. [2017]
  • The Origins of Modern Science
  • Problem-Based Learning:An Approach to medical education
  • On understanding science: An historical approach
  • Instructional design models for well-structured and ill-structured problem-solving learning outcomes
  • Beyond the boundaries:A transdisciplinary approach to learning and teaching
    Kaufman, D. [2003]
  • Authentic problem solving and learning in the 21st century: Perspectives from Singapore and beyond Ch. 5
    Hung, W. [2015]
  • An Inquire into the organization and operate of optional subjects following the 2015 revised curriculum system
    Cho, S. S. [2018]
  • An Examination of Problem-Based Learning(PBL)as a Teaching-Learning Model for Infusing Creative, Critical Thinking with Knowledge of Subjects
    Cho, Y. [2001]