학생 주도의 R&E 활동에서 드러나는 연구 활동의 주요 단계 및 학생의 인식적 행위주체성

논문상세정보
' 학생 주도의 R&E 활동에서 드러나는 연구 활동의 주요 단계 및 학생의 인식적 행위주체성' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • R&E(Research & Education)
  • epistemic agency
  • epistemicbelief
  • science identity
  • structure
  • 과학 정체성
  • 구조
  • 인식적 신념
  • 인식적 행위주체성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
539 0

0.0%

' 학생 주도의 R&E 활동에서 드러나는 연구 활동의 주요 단계 및 학생의 인식적 행위주체성' 의 참고문헌

  • 자유탐구 활동에서 나타난 과학고등학교 학생들의 인식적 목표, 인식적 이해와 추론의 복잡성 탐색
    윤현정 [2018]
  • 과학고등학교 학생들이 R&E 참여 과정에서 드러내는 과학적 실행 및 인식 변화 -실행공동체 내에서의 합법적 주변 참여의 관점에서-
    이민주 [2016]
  • 과학고 및 영재고 Research and Education (R&E) 운영실태 분석 및 활성화방안 제안 : R&E 운영담당자 면담사례를 중심으로
    정현철 [2012]
  • 과학고 및 영재고 Research and Education (R&E) 수행과정 및 운영환경 분석: 지도자와 학생의 인식 차이를 중심으로
    정현철 [2012]
  • 과학고 R&E(Research & Education) 프로그램의 참여 경험과 의미: 졸업생 면담 사례를 중심으로
    최호성 [2015]
  • 고등학교 과제 연구 수업에서 탐구 문제 도출 과정 탐색
    이지선 [2018]
  • What is ‘agency’? Perspectives in science education research
    Arnold, J. [2014]
  • We be burnin’! Agency, Identity, and science learning
  • Understanding students’ practical epistemologies and their influence on learning through inquiry
  • The productive agency in learning by teaching
  • The division of labor in society
  • The constant comparative method of qualitative analysis
  • The Constitution of Society
    Giddens, A. [1984]
  • Teaching pupils"idea-about-science" : Five dimensions of effective practice
  • Social Cognitive Theory: An agentic perspective
    Bandura, A. [2001]
  • Situated learning: Legitimate peripheral participation
    Lave, J. [1991]
  • Shared epistemic agency : An empirical study of an emergent construct
  • Science education in three-part harmony : Balancing conceptual, epistemic, and social learning goals
    Duschl, R. [2008]
  • Science as social knowledge: Values and objectivity in scientific inquiry
  • R&E 프로그램을 체험한 과학영재들의 사사교육 프로그램 효과에 대한 인식: KAIST 신입생을 중심으로
    김경대 [2008]
  • R&E 프로그램에 대한 과학영재고등학생들의 인식 연구
    강성주 [2009]
  • Qualitative research: A guide to design and implementation
  • Naturalistic inquiry
  • National science education standards
  • Mordernity and self-identity: Self and society in the late modern age
    Giddens, A. [2001]
  • Liberal education in a knowledge society
  • Inquiry in project-based science classroom : Initial attempts by middle school students
    Krajcik, J. [1998]
  • Identity and agency in cultural worlds
    Holland, D. [1998]
  • Fostering students’epistemic agency through the co-configuration of moth research
    Stroupe, D. [2018]
  • Examining classroom science practice communities : How teachers and students negotiate epistemic agency and learn scienceas-practice
    Stroupe, D. [2014]
  • Epistemologically authentic inquiry in schools : A theoretical framework for evaluating inquiry tasks
    Chin, C. A. [2000]
  • Epistemic agency and the intellectual virtues
    Reed, B. [2001]
  • Engaging young childeren in collective curriculum design
  • Constructing grounded theory: A practical guide through qualitative analysis
    Charmaz, K. [2006]
  • An analysis of the actual processes of physicists’ research and implications for teaching scientific inquiry in school
    Park, J. [2009]
  • A theory of structure : Duality, agency, and transformation