학습 도구로서의 서술형 평가 그리고 인공지능의 활용: WA3I 프로젝트 사례

' 학습 도구로서의 서술형 평가 그리고 인공지능의 활용: WA3I 프로젝트 사례' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • artificialintelligent
  • automated computer scoring system
  • open-ended assessment
  • 서술형 평가
  • 인공지능
  • 컴퓨터자동채점
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,889 0

0.0%

' 학습 도구로서의 서술형 평가 그리고 인공지능의 활용: WA3I 프로젝트 사례' 의 참고문헌

  • 투표 기반 서술형 주관식 답안 자동 채점 모델의 설계 및 구현
    허정만 [2013]
  • 중학교 과학교사의 지필평가의 역할 및 실태에 대한인식 조사
    박현주 [2016]
  • 준지도 학습기반 자동 채점시스템에서 채점자가 채점 결과에 미치는 영향
    천민아 [2015]
  • 의미커널과 한글 워드넷에 기반한 지능형 채점 시스템
    조우진 [2005]
  • 의료기관의 빅데이터 활용방안에 대한 연구
    김성수 [2014]
  • 영어기반 컴퓨터자동채점모델과 기계번역을 활용한 서술형 한국어 응답 채점 - 자연선택개념평가 사례 -
    하민수 [2016]
  • 선택형, 서술형, 면담 방법을 통한 생물 예비교사들의 자연선택개념 이해 비교분석
    하민수 [2016]
  • 과정 중심 평가 활용의 정책적 분석 -서울특별시 소재 중학교 교사의 수행평가 활용 사례를 중심으로-
    신혜진 [2017]
  • What are they thinking? Automated analysis of student writing about acid-base chemistry in introductory biology
    Haudek KC [2012]
  • Validation of automated scoring of science assessments
    Liu OL [2016]
  • Using clickers to facilitate development of problem-solving skills
    Levesque AA [2011]
  • Using clickers in nonmajorsand majors-level biology courses: Student opinion, learning, and long-term retention of course material
  • The measurement of observer agreement for categorical data
    Landis JR [1977]
  • The imminence of grading essays by computer
    Page, E. B. [1966]
  • Reasoning about natural selection: Diagnosing contextual competency using the ACORNS instrument
    Nehm, R. H [2012]
  • Prescribed active learning increases performance in introductory biology
    Freeman S [2007]
  • Measuring nominal scale agreement among many raters
    Fleiss J [1971]
  • Measuring knowledge of natural selection: A comparison of the CINS, an open response instrument, and an oral interview
    Nehm, R. H [2008]
  • Item feature effects in evolution assessment
    Nehm, R. H [2011]
  • Fostering the intelligent novice: Learning from errors with metacognitive tutoring
    Mathan SA [2005]
  • Focus on formative feedback
  • Examining the impact of question surface features on students’ answers to constructed-response questions on photosynthesis
    Weston M [2015]
  • EvoGrader: An online formative assessment tool for automatically evaluating written evolutionary explanations
    Moharreri K [2014]
  • Development and evaluation of the conceptual inventory of natural selection
    Anderson DL [2002]
  • Computer-guided inquiry to improve science learning
    Linn MC [2014]
  • Cognitive foundations for science assessment design: Knowing what students know about evolution
    Opfer JE [2012]
  • C-rater: Automated scoring of short-answer questions
    Leacock C [2003]
  • Automated guidance for student inquiry
    Gerard LF [2016]
  • Automated essay evaluation software in English Language Arts classrooms: Effects on teacher feedback, student motivation, and writing quality
    Wilson J [2016]
  • Applying computerized-scoring models of written biological explanations across courses and colleges: Prospects and limitations
    Ha M [2011]