연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
학습 도구로서의 서술형 평가 그리고 인공지능의 활용: WA3I 프로젝트 사례
하민수
이경건
신세인
이준기
최성철
주재걸
김남형
이현주
이종호
이주림
조용장
강경필
박지선
2019년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
하민수
이경건
신세인
이준기
최성철
주재걸
김남형
이현주
이종호
이주림
조용장
강경필
박지선
제어번호
106350414
학술지명
현장과학교육
권호사항
Vol. 13 No. 3 [ 2019 ]
발행처
한국현장과학교육학회
자료유형
학술저널
수록면
271-282
언어
Korean
출판년도
2019
등재정보
KCI등재
판매처
주제어
artificialintelligent
automated computer scoring system
open-ended assessment
서술형 평가
인공지능
컴퓨터자동채점
참고문헌( 30)
유사주제 논문( 2,883)
인공지능 2,849건
서술형 평가 27건
컴퓨터자동채점 3건
open-ended assessment 2건
artificialintelligent 1건
automated computer scoring system 1건
인용/피인용
학습 도구로서의 서술형 평가 그리고 인공지능의 활용 ...
' 학습 도구로서의 서술형 평가 그리고 인공지능의 활용: WA3I 프로젝트 사례' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
artificialintelligent
automated computer scoring system
open-ended assessment
서술형 평가
인공지능
컴퓨터자동채점
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
2,889
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
artificialintelligent
2
0
0.0%
automated computer scoring sy ...
2
0
0.0%
open-ended assessment
3
0
0.0%
서술형 평가
28
0
0.0%
인공지능
2,850
0
0.0%
컴퓨터자동채점
4
0
0.0%
계
2,889
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 학습 도구로서의 서술형 평가 그리고 인공지능의 활용: WA3I 프로젝트 사례'
의 참고문헌
투표 기반 서술형 주관식 답안 자동 채점 모델의 설계 및 구현
허정만
[2013]
중학교 과학교사의 지필평가의 역할 및 실태에 대한인식 조사
박현주
[2016]
준지도 학습기반 자동 채점시스템에서 채점자가 채점 결과에 미치는 영향
천민아
[2015]
의미커널과 한글 워드넷에 기반한 지능형 채점 시스템
조우진
[2005]
의료기관의 빅데이터 활용방안에 대한 연구
김성수
[2014]
영어기반 컴퓨터자동채점모델과 기계번역을 활용한 서술형 한국어 응답 채점 - 자연선택개념평가 사례 -
하민수
[2016]
선택형, 서술형, 면담 방법을 통한 생물 예비교사들의 자연선택개념 이해 비교분석
하민수
[2016]
과정 중심 평가 활용의 정책적 분석 -서울특별시 소재 중학교 교사의 수행평가 활용 사례를 중심으로-
신혜진
[2017]
What are they thinking? Automated analysis of student writing about acid-base chemistry in introductory biology
Haudek KC
[2012]
Validation of automated scoring of science assessments
Liu OL
[2016]
Using clickers to facilitate development of problem-solving skills
Levesque AA
[2011]
Using clickers in nonmajorsand majors-level biology courses: Student opinion, learning, and long-term retention of course material
Crossgrove K
[2008]
The measurement of observer agreement for categorical data
Landis JR
[1977]
The imminence of grading essays by computer
Page, E. B.
[1966]
Reasoning about natural selection: Diagnosing contextual competency using the ACORNS instrument
Nehm, R. H
[2012]
Prescribed active learning increases performance in introductory biology
Freeman S
[2007]
Measuring nominal scale agreement among many raters
Fleiss J
[1971]
Measuring knowledge of natural selection: A comparison of the CINS, an open response instrument, and an oral interview
Nehm, R. H
[2008]
Item feature effects in evolution assessment
Nehm, R. H
[2011]
Fostering the intelligent novice: Learning from errors with metacognitive tutoring
Mathan SA
[2005]
Focus on formative feedback
Shute, V. J.
[2008]
Examining the impact of question surface features on students’ answers to constructed-response questions on photosynthesis
Weston M
[2015]
EvoGrader: An online formative assessment tool for automatically evaluating written evolutionary explanations
Moharreri K
[2014]
Development and evaluation of the conceptual inventory of natural selection
Anderson DL
[2002]
Computer-guided inquiry to improve science learning
Linn MC
[2014]
Cognitive foundations for science assessment design: Knowing what students know about evolution
Opfer JE
[2012]
C-rater: Automated scoring of short-answer questions
Leacock C
[2003]
Automated guidance for student inquiry
Gerard LF
[2016]
Automated essay evaluation software in English Language Arts classrooms: Effects on teacher feedback, student motivation, and writing quality
Wilson J
[2016]
Applying computerized-scoring models of written biological explanations across courses and colleges: Prospects and limitations
Ha M
[2011]
' 학습 도구로서의 서술형 평가 그리고 인공지능의 활용: WA3I 프로젝트 사례'
의 유사주제(
) 논문