한국과 미국(ECERS-3) 유아교육기관 평가지표 비교연구

' 한국과 미국(ECERS-3) 유아교육기관 평가지표 비교연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Accreditation lndex
  • Early Childhood Environment Rating Scale
  • childassessment
  • comparative study
  • environment composition for educational activities
  • 교육활동 환경구성
  • 비교분석
  • 유아교육환경평정척도
  • 유아평가
  • 평가 지표
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
700 0

0.0%

' 한국과 미국(ECERS-3) 유아교육기관 평가지표 비교연구' 의 참고문헌

  • A. Hui [2017]
  • J. H. Ha [2011]
  • 한국, 미국(NAEYC), 호주(ACECQA) 유아교육기관 평가 지표의 구조적·과정적 질 비교 연구
    유선영 [2015]
  • 어린이집 평가인증 3차 지표에 대한 보육교사의 교육적 요구 : 보육활동과 상호작용 영역을 중심으로
    서은주 [2017]
  • http://www.kcpi.or.kr
  • [CHINESE LANGUAGE] Exploring the ECERS-R’s Cultural Adaptability for Early Childhood Education in China
  • Third Daycare Center accreditation system integrated index
  • Early childhood education: Research summary
  • Early Childhood Environments Rating Scale Revised Third Edition
    T. Harms [2015]
  • Early Childhood Environments Rating Scale Revised Edition
    T. Harms [1998]
  • Early Childhood Environments Rating Scale
    T. Harms [1980]
  • Chinese Early Childhood Environment Rating Scale (trial) (CECERS): A validity study
    Li, K. [2014]
  • Assessing Quality of Kindergarten Classrooms in Singapore : Psychometric Properties of the Early Childhood Environment Rating Scale-Revised
    R. Bull [2017]
  • A cross-cultural study of preschool quality in South Korea and Sweden: ECERS evaluations