모델링을 통한 과학영재 학생들의 메타모델링 지식 발달 단계 분석

논문상세정보
' 모델링을 통한 과학영재 학생들의 메타모델링 지식 발달 단계 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • metamodeling knowledge
  • model
  • modeling
  • progression level
  • the gifted educatio
  • 메타모델링 지식 발달 단계
  • 모델링
  • 영재교육
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
793 0

0.0%

' 모델링을 통한 과학영재 학생들의 메타모델링 지식 발달 단계 분석' 의 참고문헌

  • 화학영역에서 뜨고 가라앉는 현상에 대해 진술된 모델의 평가
    김성기 [2018]
  • 세 가지 산-염기 모델에 대한 화학교사들의 인식과 해석
    김성기 [2019]
  • 과학적 모델의 사회적 구성 수업을 통한 과학 영재 학생들의 모델링 능력 변화
    박희경 [2016]
  • 과학적 모델과 모델링에 대한 중등 과학 교사의 인식 탐색
    조은진 [2017]
  • 과학영재 학생들의 과학 메타모델링 지식 발달 단계 탐구
    김성기 [2019]
  • 과학교육에서 모델 및 모델링에 대한 고찰 -메타모델링 지식을 중심으로-
    조혜숙 [2017]
  • 과학 실험 목적에 대한 중학생의 인식 조사
    김희경 [2003]
  • ‘An experiment is when you try it and see if it works’ : a study of grade 7 students’understanding of the construction of scientific knowledge
    Carey, S. [1989]
  • What teachers of science need to know about models : An overview
    Oh, P. S. [2011]
  • Understanding scientific reasoning
  • Understanding models and their use in science : conceptions of middle and high school students and experts
  • The science of climate change
  • The Next Generation Science Standards
  • Students’ and teachers’ conceptions of the nature of science : A review of the research
  • Models as mediators
  • Modeling, teachers’ views on the nature of modeling, and implications for the education of modelers
    Justi, R. [2002]
  • Model-based learning as a key research area of science education
  • Model based learning and instruction in science
  • Metamodeling knowledge : developing students’ understanding of scientific modeling
  • Learning progressions in science:Current challenges and future directions
  • Learning progressions in science: An evidence-based approach to reform
  • Keeping learning complex: The proceedings of the fifth international conference of the learning sciences (ICLS)
  • Instructional misconceptions in acid-base equilibria : An analysis from a history and philosophy of science perspective
  • Handbook of research on science education, 2
  • Developing a learning progression for scientific modeling : Making scientific modeling accessible and meaningful for learners
  • Developing a hypothetical multi‐dimensional learning progression for the nature of matter
  • Assessing Model-Based Reasoning using Evidence-Centered Design
  • A learning progression for deepening students' understandings of modern genetics across the 5th–10th grades
  • 2009 개정 교육과정에 따른 화학II교과서에 포함된 탐구 활동 분석: 8가지 과학 실천을 중심으로
    전영 [2016]