중학생 학습자를 위한 디지털 리터러시 표현 영역 성취기준 연구

' 중학생 학습자를 위한 디지털 리터러시 표현 영역 성취기준 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • design
  • digital literacy
  • expression domain
  • level clue
  • production
  • sharing
  • standards
  • 공유
  • 디지털 리터러시
  • 설계
  • 성취기준
  • 수준 단서
  • 제작
  • 표현영역
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,813 0

0.0%

' 중학생 학습자를 위한 디지털 리터러시 표현 영역 성취기준 연구' 의 참고문헌

  • 초등 사회 교과서 역사 영역과 중학교 역사 교과서에 나타난 디지털 리터러시 활동 양상
    옥현진 [2019]
  • 아동문학의 독자 특성에 따른 문학 교육 내용 위계화 방향(1) -독자군 별 경향을 중심으로-
    진선희 [2011]
  • 마이크로 블로그 이용자의 능동성에 관한 탐색적 연구: 트위터와 미투데이 이용자의 생산적 활동을 중심으로
    이수영 [2011]
  • 디지털 시대의 청소년 미디어교육 제도화 방안 연구
    배상률 [2014]
  • 디지털 수용자
    이은미 [2003]
  • 디지털 리터러시 표현 영역의 인지적 특성 탐색
    옥현진 [2017]
  • 디지털 리터러시 인지적 영역의 평가 요소 개발
    김종윤 [2018]
  • 디지털 기반 복합양식 텍스트 제작 과정에 나타난 인지 작용 양상 - 대학생들의 프레젠테이션 제작 과정 분석을 중심으로
    서수현 [2018]
  • 국어과와 타 교과의 탈경계적 모색: 디지털 교과 문식성을중심으로
    옥현진 [2019]
  • What’s “new” in New Literacy Studies? Critical approaches to literacy in theory and practice
    Street, B. [2003]
  • Using blogs to share learner-generated content
    Dowling, S. [2013]
  • The wealth of networks: How social production transforms markets and freedom
    Benkler, Y. [2006]
  • The role of advertising in word of mouth
    Keller, E. [2009]
  • Situated literacies: Reading and writing in context
    Barton, D. [2000]
  • Multimodal literacy
    Kress, G. [2003]
  • Multimodal discourse: The modes and media of contemporary communication
    Kress, G. [2001]
  • Here comes everybody: How digital networks transform our ability to gather and cooperate
    Shirky, C. [2008]
  • From consumers to users : Shifting the deeper structures of regulation
    Benkler, Y. [2000]
  • Fans, bloggers, and gamers: Exploring participatory culture
    Jenkins, H. [2006]
  • Digital literacy teacher guide
  • Digital and media literacy: A plan of action
    Hobbs, R. [2010]
  • Confronting the challenges of participatory culture: Media education for the 21st century
    Jenkins, H. [2006]
  • Blogs, wikipedia, second life, and beyond: From production to produsage
    Bruns, A. [2008]
  • Assessing students’ digital writing: Protocols for looking closely
    Hicks, T. [2015]