차기 국가수준 체육과 교육과정 개발에 필요한 쟁점

윤기준 2019년
' 차기 국가수준 체육과 교육과정 개발에 필요한 쟁점' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Physical education curriculum
  • 2015 개정 체육과 교육과정
  • Content structure
  • Physical activities value
  • Subject competency
  • The 2015 revised physical education curriculum
  • 교과 역량
  • 내용 체계
  • 신체활동가치
  • 체육과 교육과정
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
347 0

0.0%

' 차기 국가수준 체육과 교육과정 개발에 필요한 쟁점' 의 참고문헌

  • 중학교 체육과 교육과정 국제비교 연구
    강신복 [2007]
  • 우리나라 교육과정기준 문서 다층화의 문제점과 개선 방안 탐색
    임유나 [2016]
  • 신체활동 가치중심 교육과정의 현장 정합성에 대한 초등교사들의 인식 탐구
    김만의 [2016]
  • 신체활동 가치 중심 교육과정에서 체력 운동 수업 방안
    김용환 [2015]
  • 미래 사회 대비 체육과 교육과정의 개선 방향 탐색
    김기철 [2014]
  • 미국과 호주 교육과정 비교를 통한2015 개정 체육과 교육과정의 내용 제시 방식 검토
    김미진 [2018]
  • 국가수준 체육과 교육과정의 인성교육적 함의에 대한 텍스트 분석: 체육 과목을 중심으로
    박정준 [2015]
  • 교사의 관점에서 본 개정 체육과 교육과정의 개발 경험과 그 의미
    김기철 [2012]
  • Understanding physical education curriculum
    Choi, E. C. [2000]
  • The Australian Curriculum: Health and Physical Education
  • The 2015 Revised Education Curriculum Handbook
  • Practice subjects for developing core competency in sport pedagogy
    Kim, K. C. [2017]
  • Physical Education programmes of study: Key stage 1 and 2
  • Physical Education Curriculum
  • Good Education in an Age of Measurement:On the Need to Reconnect with the Questions of Purpose in Education
    Biesta, G. [2009]
  • Design of the Competencies Based National Curriculum for the Future Society
    Lee, K [2012]
  • A study of developing the 2015 revised national curriculum handbook
    Han, H. J. [2015]
  • A study of analyzing the structure of national curriculum and exploring improvement plans
    Lee, S. M. [2018]
  • A study of analysing the structure of national curricula and exploring improvement plans
    Lee, S. M. [2018]
  • A Study on Revising the Document System of National Curriculum
    Lee, S. M. [2013]
  • A Study on Content Curriculum Mapping of Korea in the OECD Education 2030 Project
    Lee, M. K. [2018]
  • 2015 개정 체육과 교육과정 고등학교 현장적용 사례 및 과제 연구
    정현철 [2018]
  • 2015 개정 교육과정의 총론·각론간 연계 양상에 대한 반성적 논의: 국가교육과정 각론조정을 중심으로
    이광우 [2017]