학교 현장의 인권의식 제고를 위한 인권교육: 담론, 문제점 및 실천 방향

' 학교 현장의 인권의식 제고를 위한 인권교육: 담론, 문제점 및 실천 방향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • human right awareness
  • human right discourse
  • human right education
  • school
  • universal declaration of human rights
  • 세계인권선언
  • 인권 교육
  • 인권 의식
  • 인권담론
  • 학교
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
628 0

0.0%

' 학교 현장의 인권의식 제고를 위한 인권교육: 담론, 문제점 및 실천 방향' 의 참고문헌

  • 평화와 협력을 위한 세계시민교육: 2015 세계교육회의 의제 형성 연구
    김진희 [2014]
  • 초⋅중⋅고등학교 인권교육 실태조사
    정해숙 [2011]
  • 일상의 인권경험이 초등학생의 인권인식에 미치는 영향
    구정화 [2016]
  • 인권사회학
    정진성 [2013]
  • 인권교육의 국내외적 현황과 지향 과제
    나달숙 [2011]
  • 인권교육 연구학교 운영에 나타난 ‘인권교육’의 실천적 특성과 한계
    구정화 [2010]
  • 인권교육 연구 동향 분석 –국내 석ㆍ박사 학위 논문을 중심으로-
    이지혜 [2009]
  • 유 초 중 고 인권교육과정 개발연구
    문용린 [2003]
  • 세계인권선언
  • 서울특별시교육청 학교인권 지표 및 지수 개발 연구
    구정화 [2014]
  • 국가인권지수 모의측정 및 관리방안
    김태홍 [2014]
  • “한국 시민사회의 성장과 학교 인권교육의 과제.”
    설규주 [2005]
  • “학교 인권교육 강화 및 교사의 인권교육 역량 증진에 관한 연 구”
    유병열 [2012]
  • “인권교육 연구 동향: 최근 5년의 국내 연구 성과를 중심으로.”
    강명숙 [2012]
  • “교사들의 인권 의식 조사 연구.”
    이미식 [2003]
  • Understanding What We Do: Emerging Models for Human Rights Education
  • The Inevitability of Issue-Centered Discourse in the Classroom
  • Plans of Action for Human Rights Education [A C E F R S]
  • Pedagogy of the Oppressed
    Freire, P. [1972]
  • Meeting the challenge of human rights education: The case of Hong Kong
    Fok, S. C. [2001]
  • Human rights: concept and standards
  • Human rights education: developing a theoretical understanding of teachers’ responsibilities
  • Human rights education: Ideology, location, and approaches
    Bajaj, M. [2011]
  • Human rights education: Educating about, through and for human rights
  • Human Rights: A Basic Handbook for UN Staff
  • Forging a global culture of human rights: Origins and prospects of the international bill of rights
  • Educating for human dignity: Learning about rights and responsibilities
    Reardon, B. [2010]
  • Assessing national human rights performance: A theoretical framework
  • A coherent approach to human rights
  • A New Global Partnership: Eradicate Poverty and Transform Economies through Sustainable Development: Report of the High-Level Panel of Eminent Persons on the Post-2015 Agenda
    UN [2013]