키오스크 서비스의 추천의도에 영향을 미치는 신념변수에 관한 실증적 분석

이은미 2019년
' 키오스크 서비스의 추천의도에 영향을 미치는 신념변수에 관한 실증적 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Perceived ease of use
  • Perceived enjoyment
  • Perceived usefulness
  • Recommendation-intention
  • kiosk
  • satisfaction
  • 만족
  • 지각된 사용편리성
  • 지각된 유용성
  • 지각된 유희성
  • 추천의도
  • 키오스크
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,925 0

0.0%

' 키오스크 서비스의 추천의도에 영향을 미치는 신념변수에 관한 실증적 분석' 의 참고문헌

  • 키오스크 서비스 이용자의 지각된 관계혜택이 만족과 충성도에 미치는 영향: 소비자 혁신성과 합리성의 조절효과를 중심으로
    정성광 [2013]
  • 무인판매점 변화를 리드하는 ICT 기술에 대한 연구
    이성훈 [2018]
  • 무리행동과 지각된 유용성이 이러닝 컨텐츠 구매의도에 미치는 영향: 구매경험에 의한 비교분석
    유철우 [2008]
  • 관광애플리케이션의 지각된 유용성, 지각된 사용용이성, 지각된 유희성이 사용의도에 미치는 영향: 인구통계학적 특성의 조절효과를 중심으로
    정병옥 [2016]
  • 고객-기업 동일시가 서비스품질과 추천의도의 관계에 미치는 매개효과 -호텔레스토랑을 중심으로-
    김성대 [2016]
  • 개인성향에 따른 1인 미디어 콘텐츠의 가치 지각 및 추천의도에 미치는 영향
    주선희 [2018]
  • Why don’t men ever stop to ask for directions? Genders, scial influence, and their role in thechnology acceptance and usage behavior
  • Why do individuals use computer technology? A Finnish case study
    M. Igbaria [1995]
  • The legacy of the technology acceptance model and aproposal for a paradigm shift
  • The four levels of Loyalty and the pivotal role of trust : A sudy of online service dynamics
    L. Harris [2004]
  • Self-service technologies : understanding customer satisfaction with technology-based service encounters
  • Satisfaction: A behavioral perspective on the consumer
    R. Oliver [1997]
  • Psychimetric Theory
  • Product sampling and world-of-mouth
  • Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology
    F. D. Davis [1989]
  • Measurement and evaluation of satisfaction process in retail setting
    R. Oliver [1980]
  • Intrinsic and extrinsic motivation in Internet usage
  • Gender Differences in Perceptions and Relationships among Dominants of e-Learning Acceptance
    C. S. Ong [2006]
  • Factors influencing customer acceptanceof kiosks at quick service restaurants
    J. Kim [2013]
  • Extrinsic and intrinsic motivation to use computers in the workplace
    F. D. Davis [1992]
  • Extending the TAM for a World-Wide-Web context
    J. W. Moon [2001]
  • Examining the technology acceptance model using physician acceptiance of telemedicine technology
    P. J. Hu [1999]
  • Determinants of player acceptance of mobile social network games : An application of extended technology acceptance model
    E. Park [2014]
  • Determinants of Perceived Ease of Use: Integrating Control, Intrinsic Motivation, and Emotion into the Technology Acceptance Model
  • Consumer perceptions of interpersonal equity and satisfaction in transactions :A field survey approach
    R. Oliver [1989]
  • Causal relationships between perceived enjoyment and perceived ease of use : An alternative approach
    H. Sun [2006]
  • An exploration of affect factors and their role in user technology acceptance : Mediation and causality
    H. Sun [2008]
  • A theoretical extension of the technology acceptance model : Four longitudinal field studies
  • A study of the characteristics of different smart-phone user types : between users and non-users of applications
    H. C. Yang [2011]
  • A strategy for customer satisfaction
  • A loguitudinal analysis of the impact of service changes on customer attitudes
  • A cross-national investigation of an extended technology acceptance model in the online shopping context
    X. Tong [2010]