동양 문화가치관과 서양 문화가치관 표현: 온라인광고에 대한 연령별, 성별 차이에 대한 비교 연구

' 동양 문화가치관과 서양 문화가치관 표현: 온라인광고에 대한 연령별, 성별 차이에 대한 비교 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Advertising effects
  • Cultural expression of advertising
  • Eastern culture
  • Online advertising contents
  • western culture
  • 광고의 문화적 표현
  • 광고효과
  • 동양문화
  • 서양문화
  • 온라인 광고콘텐츠(contents)
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
237 0

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' 동양 문화가치관과 서양 문화가치관 표현: 온라인광고에 대한 연령별, 성별 차이에 대한 비교 연구' 의 참고문헌

  • 전통적 문화가치관과 서구적 문화가치관 표현광고에 대한 세대간, 성별간 비교연구
    한상필 [2004]
  • 온라인 광고소구 유형과 자기 검색도의 상호작용 효과 연구
    한상필 [2018]
  • 모바일광고의 성장과 광고산업의 미래
    이치형 [2016]
  • 모바일 광고 수용행동에 영향을 미치는 요인에 관한 연구: 성별 차이를 중심으로
    김은희 [2016]
  • 광고콘텐츠의 기호분석
    김경숙 [2015]
  • 광고를통해본한국문화의변화-1960년부터 2000년까지의 광고 내용분석
    한상필 [2003]
  • 가치-태도-행동모델(VAB)을 활용한 친환경 소비자의 환경교육의 조절효과 연구
    황윤성 [2017]
  • Who is the Athlete Endorser? A Cross-Cultural Exploration of Advertising Practitioners’Views
  • The Influence of Cultural Orientation 0n Gender Role Representations : Horizontal-Vertical Values in Cross-Cultural Advertising
    K. Tian [2017]
  • The Cultural Dimension of Assertiveness in Cross-Cultural Advertising
  • Portrayals of older adults in UK magazine advertisements : Relevance of target audience
    A. Williams [2010]
  • Persuasion and Culture : Advertising Appeals in Individualistic and Collectivistic Societies
    S. Han [1994]
  • Lessons from the rich and famous : A cross cultural comparison of celebrity endorsement in advertising
    M. Choi [2005]
  • Images of Ourselves : The Good Life in Twentieth Century Advertising
    R. Belk [1985]
  • Gender sex-role portrayals in international television advertising over time : The Australian experience
    L. Milner [2004]
  • Culture's Consequences : Comparing Values, Behaviors, Institutions and Organizations Across Nations
    G. Hofstede [2001]
  • Cross-cultural differences in sexual advertising content in a transnational women’s magazine
    M. Nelson [2005]
  • Beyond Hofstede: Culture Frameworks for Global Marketing and Management
    V, Taras [2009]
  • An Assessment of Methodological Development in Cross-Cultural Advertising Research
    Y. M. Sin [2002]
  • A Study of Korean Mass Media Industry
    D. Kim [2002]