기업의 기부활동 기간과 기부 금액이 사회적 책임활동의 진정성 인식에 미치는 영향

논문상세정보
' 기업의 기부활동 기간과 기부 금액이 사회적 책임활동의 진정성 인식에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • a corporate's image
  • a period of donation
  • amount of donation
  • authenticity
  • corporate social responsibility
  • 기부금액
  • 기부기간
  • 기업의 이미지
  • 사회적 책임 활동
  • 진정성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 기업의 기부활동 기간과 기부 금액이 사회적 책임활동의 진정성 인식에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 패션 브랜드 진정성의 내부 구조 확인 및 브랜드 애착, 몰입, 충성에 미치는 영향에대한 양적 연구
    서상우 [2013]
  • 판매원의 서비스는 꾸며진 것인가? 진정한 것인가? : 판매원의 감정 노동에 관한 고객의 지각된 진정성(authenticity)이 서비스품질평가에 미치는 영향
    김상희 [2009]
  • 진정성 갖춘 혁신, 고객과의 벽을 깬다
    여준상 [2011]
  • 유통업체의 사회적 책임 진정성이 기업명성과 재구매의도에 미치는 영향
    이경자 [2013]
  • 외식기업의 사회적 책임(CSR)활동, 기업평판, 구매의도와의 관계: S브랜드 사례를 중심으로
    곽동현 [2014]
  • 브랜드 진정성 측정을 위한 척도개발에 관한 연구
    박성현 [2014]
  • 라디오광고에서 관여도와 배경음악의 속성이 소비자 태도형성에 미치는 영향
    박재관 [1999]
  • 기업의 사회책임활동이 구매 의도에미치는영향에 관한 연구
    한은경 [2003]
  • 기업의 사회책임활동(CSR)이 기업명성에 미치는 영향
    배현미 [2008]
  • 기업의 사회적 책임활동이 기업이미지 및 성과에 미치는 영향
    성현선 [2010]
  • 기업의 사회적 책임활동에 대한 소비자의 귀인, 지각 그리고 반응
    박소윤 [2012]
  • 기업의 사회적 책임활동 인식에 영향을 미치는 요인들에 관한 연구
    윤각 [2007]
  • 기업의 사회적 책임 진정성이 기업 사회적 책임 평가, 관계의 질, 그리고 기업 이미지에 미치는 영향
    김종근 [2012]
  • 기업의 사회공헌활동과 기업광고가 기업이미지와 브랜드태도 형성에 미치는 영향력에 관한 연구
    윤각 [2003]
  • 기업의 사회 책임 활동 태도가 기업 이미지와 구매 의도에 미치는 영향 연구:공중의 목적 인식의 조절적 역할을 중심으로
    안보섭 [2005]
  • 광고에서의 프레이밍 효과: 예상이론을 중심으로
    김광수 [1998]
  • 고객은 진실로 서비스실패기업을 용서하였는가?: 기업회복노력 의 진정성과 고객의 용서과정
    김상희 [2010]
  • 개별여행객의 문화적 동기, 진정성, 충성도의 영향관계 - 배낭여행객을 중심으로 -
    변찬복 [2010]
  • Why Do Brands Cause Trouble? A Dialectical Theory of Consumer Culture and Branding
    Holt, D. B. [2002]
  • Who Gives Charitable Donations for Overseas Development?
  • When is honesty the best policy? The effect of stated company intent on consumer skepticism
  • What's in a Name? Reputation Building and Corporate Srategy
    Fombrun, C. [1990]
  • What do Donations Buy?: A Model of Philanthropy Based on Prestige and Warm Glow
  • Walk the line : Active Moms Define Corporate Social Responsibility
  • Toward Effective Use of Cause-Related Marketing Alliances
    Till, B. D. [2000]
  • The ‘real thing’ : Branding authenticity in the luxury wine trade
  • The link between competitive advantage and corporate social responsibility
  • The impact of perceived corporate social responsibility on consumer behavior
  • The effects of corporate social responsibility and price on consumer responses
    Mohr, L.A [2005]
  • The Private Provision of Public Goods : Altruism and Voluntary Giving
  • The Impact of Corporate Social Responsibility on Investment Recommendations : Analysts' Perceptions and Shifting Institutional Logics
    Ioannou, I. [2015]
  • The Emergence of Corporate Social Responsibility in Chile : The Importance of Authenticity and Social Networks
    Beckman, T. [2009]
  • The Consumer Quest for Authenticity : The Multiplicity of Meanings within the MG Subculture of Consumption
  • The Company and the Product: Corporate Associations and Consumer Product Responses
  • The Authentic Enterprise : Another Buzz Word, or a True Driver of Quality Relationships?
    Shen, H. [2012]
  • Telling more than we can know : Verbal reports on mental processes
  • Teaching Old Brands New Tricks : Retro Branding and the Revival of Brand Meaning
    Brown, S. [2003]
  • Social Responsibility of the Businessman
    Bowen, H. [1953]
  • Self-complexity and the Authenticity of Self-aspects : Effects on Well Being and Resilience to Stressful Events
    Ryan, R. M. [2005]
  • Impure altruism and donations to public goods : A theory of warm-glow giving
  • Handbook of positive psychology
    Harter, S. [2002]
  • Going to Extremes: Managing Service Encounters and Assessing Provider Performance
  • Exploring Marketing Research
  • Doing Better at Doing Good : When, Why, and How Consumers Respond to Corporate Social Initiatives
  • Does Crporate Social Responsibility Lead to Superior Financial Performance? A Regression Discontinuity Approach
    Flammer, C. [2015]
  • Defining Authenticity and Its Determinants : Toward an Authenticity Flow Model
    Chhabra, D. [2005]
  • Crafting Brand Authenticity : The Case of Luxury Wines
  • Crafting Authenticity: The Validation of Identity in Self-taught Art
    Fine, G. A. [2003]
  • Corporate Social Responsibility(CSR)as a Halo Effect in Issue Management : Public Response to Negative News about Pro-Social Local Private Companies
    Cho, S. [2012]
  • Corporate Social Responsibility and Marketing: an Integrative Framework
    Maignan, I. [2004]
  • Congruence Effects in Sponsorship- The Mediating Role of Sponsor Credibility and Consumer Attributions of Sponsor Motive
  • Company Advertising with a Social Dimension: The Role of Noneconomic Criteria
  • CSR이 소비자신뢰와 구매의도에 미치는 영향: 패밀리 레스토랑을 중심으로
    조선배 [2013]
  • CSR의 동향과 전략적 CSR
    김진욱 [2009]
  • CSR 활동의 진정성이 기업태도에 미치는 영향에 관한 연구
    이미영 [2012]
  • Business and Society
  • Building Corporate Associations:Consumer Attributions for Corporate Socially Responsible Programs
  • Brand Equity : The Halo Effect Measure
  • Best of Breed: When it Comes to Gaining A Market Edge while Supporting a Social Cause, Corporate Social Marketing Leads the Pack
    Kotler, P. [2005]
  • Alumni and Their Ala mater: A Partial Test of the Reformulated Model of Organizational Identification
    Mael, F. [1992]
  • A three-dimensional conceptual model of corporate performance
  • A Signaling Explanation for Charity
    Glazer, A. [1996]
  • A Framework for Marketing Image Management
    Barich, H. [1990]