수원 문화권 내 해외 유학생의 문화 전이가 원산지 효과에 미치는 영향

배일현 2019년
' 수원 문화권 내 해외 유학생의 문화 전이가 원산지 효과에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • and attitudes toward Korean products
  • attitudes toward Korea
  • attitudes toward Korean Wave
  • cultural appropriation
  • international student
  • re-visit intention
  • 문화전이
  • 원산지 효과
  • 유학생
  • 재방문 의도
  • 한국산 제품 태도
  • 한국에 대한 태도
  • 한류태도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,050 0

0.0%

' 수원 문화권 내 해외 유학생의 문화 전이가 원산지 효과에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한한령 틈타··· 중국서 韓流제친 日流
  • 한류열풍을 이용한 브라질 시장공략에 관한 연구: 브라질 소비자의 K-pop지각을 중심으로
  • 한류가 한국의 관광지 이미지와 관광객 의사결정에 미치는 영향
    서용건 [2004]
  • 한류 콘텐츠의 온라인 확산에 관한 연구: 국가 간 문화적 차이를 중심으로
    홍재원 [2014]
  • 한국의 국가이미지 연구동향에 관한 연구
    염성원 [2003]
  • 한국의 국가이미지 연구 경향 - 2000년대 이후를 중심으로
    유재웅 [2010]
  • 지역이미지와 소재원산지 평가가 지역제품구입에 미치는 효과
    김해룡 [2011]
  • 우즈베키스탄 시장에서의 한류열풍이 한국제품의 태도에 미치는 영향
    배일현 [2012]
  • 애국심, 소비자 자민족중심성향, 원산지 이미지, 제품에 대한 태도, 구매의도간의 관계와 경쟁관계에 대한 인식이 이들 변수간의 관계에 미치는 영향
    김영욱 [2005]
  • 문화적응과 문화적응스트레스에 대한 미디어 이용 효과: 중국 유학생을 대상으로
    구교태 [2014]
  • 몽골"한류"의 문화사회학적 분석
    김선호 [2006]
  • 로하스(LOHAS)한류가 국가 및 관광 이미지, 한국에 대한태도, 방문의도에 미치는 영향
    주현식 [2007]
  • 동아시아에서 한류의 확산과 문제점: 문화와 민족주의를 중심으로
    이동윤 [2007]
  • 뉴욕타임스에 나타난 한국의 이미지 변화 추이 연구 한국의 소프트 파워를 중심으로
    이병종 [2010]
  • 국제정치에 있어서 말, 상징의 연성권력이론: 이론화를 위한 時論
    이근 [2004]
  • 국가 브랜드에 대한 태도가 상품 구매 의도에 미치는 영향 : 중국의 한류를 중심으로
    김유경 [2008]
  • 경제한류와 문화한류가 한국 브랜드 이미지 형성에 미치는 역할-인도네시아에서의 한국 브랜드 이미지를 중심으로
    송정은 [2014]
  • 韓流に対する認識が韓国製品の評価に及ぼす影響: 日本と中国市場での音楽、映像、ファッションを中心に
    김장현 [2015]
  • “필리핀에서의 한류: 현황, 특성, 그리고 지속가능성.”
    권오신 [2007]
  • The Meaning and Measurement of Destination Image
  • The Effect of Perceived Advertising Costs on Brand Perceptions
    Kirmani, A. [1990]
  • The Cambridge handbook of acculturation Psychology
    Allen, J. [2006]
  • The Brand Images of Tourism Destinations : A Study of the Saliency of Organic Images
  • Synthesizing Country-of-Origin Research from the Last Decades: Is the Concept still Salient in an Era of Global Brands?
  • Psychometric theory
  • Place-based Marketing Strategies, Brand Equity and Vineyard Valuation
  • Partitioning Country-of-Origin Effects : Consumer Evaluations of Hybrid Product
    Chao, P. [1993]
  • On ‘Appropriation’. A Critical Reappraisal of the Concept and its Application in Global Art Practices
  • Multivariate Data Analysis with readings
  • Memorandum for the Study of Acculturation
  • Measuring the Impact of Inter-attitudinal Conflict on Consumer Evaluations of Foreign Products
  • Intercultural Communication
  • Globalization, or the Logic of Cultural Hybridization: the Case of the Korean Wave
    Ryoo, W. [2009]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. [1981]
  • East Asian Pop Culture: Analysing the Korean Wave
    Chua, B. H. [2008]
  • Cultural Appropriation and the Country of Origin Effect
    Suh, Y. [2016]
  • Cross-Cultiral Psychology: Research and Application
  • Country of Origin as a Source of Competitive Advantage
  • Country Image : Hallo or Summary Construct?
    Han, C. M. [1989]
  • Bound to Lead: The Changing Nature of American Power
    Nye, J. [1991]
  • An Impact of Image Richness on Korea on Attitude about Korean Consumer Goods in Central Asia : Mediating Role of Reliability on Entertainment Product and Product Image
    Kim J. [2016]
  • Ad Size as an Indicator of Perceived Advertising Costs and Effot: The Effects on Memory and Perceptions
  • A Theoretical Approach to Korean Wave and Its Empirical Study on Intention to Purchase
    Park, S. [2016]
  • A Soft Power Approach to the “Korean Wave”
    이근 [2009]