“대중음악 읽기”: 도구와 현존으로서의 음악이론
-
-
저자
조현리
-
제어번호
106225303
-
학술지명
音樂論壇
-
권호사항
Vol.
39
No.
-
[
2018
]
-
발행처
한양대학교 음악연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
79-121
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
경북대학교 중앙도서관
계명대학교 동산도서관
연세대학교 학술문화처 도서관
연세대학교 학술문화처 도서관
-
판매처
'
“대중음악 읽기”: 도구와 현존으로서의 음악이론' 의 참고문헌
-
현상학적 환원과 현상학의 미래: “현상학적 환원의 현상학”을위한 하나의 기여.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
매개체를 통해 본 현대 한국 팝의 역사: 1960-2000.” 『변방의사운드: 모더니티와 아시안 팝의 전개 1960-2000
-
-
-
-
-
-
『대중음악이론: 문화산업론과 반문화론을 넘어서』(Popular Music in Theory: An Introduction)
-
-
-
-
-
-
-
-
“Musical Presence: Towards a New Philosophy of Music.” Contemporary Aesthetics
-
‘베토벤적인 것’에 대한 두 가지 담론 - 베토벤 피아노 소나타 Op. 81a ≪고별≫ 제1악장을 중심으로-
-
What Does It Mean to Analyze Popular Music
-
Western Tonal Aesthetics in Kim Min-ki’s Composition
-
Theorists and ‘The Music Itself
-
The Value of Popular Music : An Approach from Post-Kantian Aesthetics
-
The Spanish Baroque Guitar and Seventeenth-Century Triadic Theory
-
The Musical Topic : Hunt, Military and Pastoral
-
The Music Itself is a Form of Protest
-
The Cambridge History of Western Music Theory
-
The Cambridge Companion to Pop and Rock
-
The American Popular Ballad of the Golden Era 1924-1950
-
Song Means : Analyzing and Interpreting Recorded Popular Song
-
-
-
Popular Musics of the Non-Western World: An Introductory Survey
-
-
Popular Music in Theory: An Introduction
-
Popular Music in School: Remixing the Issues
-
Popular Music A to Z: 대중음악의 이해
-
-
-
PL Voice Leading and the Uncanny in Pop Music
-
-
-
-
-
-
Embracing Ambiguity in the Analysis of Form in Pop/Rock Music, 1982-1991
-
-
-
-
-
Audacious Euphony: Chromaticism and the Triad’s Second Nature
-
Apprehensive and Excited: Music Education Students’ Experience Vernacular Musicianship
-
-
Analysing Popular Music: Theory, Method and Practice
-
A Foreign Sound to Your Ear: Bob Dylan Performs ‘It’s Alright, Ma (I’m Only Bleeding),’ 1964-2009
'
“대중음악 읽기”: 도구와 현존으로서의 음악이론'
의 유사주제(
) 논문