청소년의 ICT 활용이 협력적 문제해결역량에 미치는 영향: 가정 및 학교 내 ICT 활용자원의 상호작용 효과를 중심으로

논문상세정보
' 청소년의 ICT 활용이 협력적 문제해결역량에 미치는 영향: 가정 및 학교 내 ICT 활용자원의 상호작용 효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Collaborative problem solving skills
  • Cross-level interaction model
  • PISA 2015
  • ict
  • ict 활용
  • 수준 간 상호작용모형 분석
  • 협력적 문제해결역량
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
669 0

0.0%

' 청소년의 ICT 활용이 협력적 문제해결역량에 미치는 영향: 가정 및 학교 내 ICT 활용자원의 상호작용 효과를 중심으로' 의 참고문헌

  • 학습환경 설계의 이론적 기반
  • 학습자 중심 학습의 연구・실천을 위한 이론적 토대
  • 학생의 ICT 관련 변인이 ICT 활용에 대한 태도 및 문제해결력에 미치는 영향
    남창우 [2014]
  • 컴퓨터 기반의 협력적 문제해결력 성취를 예측하는 학생과 학교 및 ICT 요인 : 다층모형 분석을 중심으로
    임효진 [2018]
  • 지식기반사회에서 정보·통신기술 활용을 위한 교사의 핵심역량 개발
    이성흠 [2003]
  • 웹 기반 및 면대면 학습 환경에서의 협력적 CPS와 개별적 CPS가 문제해결과 창의성에 미치는 영향과 패턴 분석
    이상수 [2008]
  • 우리나라 학생들의 PISA 2015 협력적 문제해결력과 협력적 태도에 대한 관계 비교
    김성숙 [2018]
  • 역량중심 교육을 위한 교육과정 설계 방안으로서 ‘과정- 탐구’모형 활용의 가능성과 의미 탐색
    소경희 [2012]
  • 미래 한국인의 핵심역량 증진을 위한 초・중등학교 교육과정 비전 연구(Ⅱ)
    이광우 [2008]
  • 미래 한국인의 핵심역량 증진을 위한 초・중등학교 교육과정 비전 연구(Ⅰ)
    윤현진 [2007]
  • 면대면과 웹기반에서의 협력적 문제해결과정 분석 ― 비구조화된 문제를 중심으로 ―
    조형정 [2008]
  • 「면대면 학습 환경과 온라인 실시간/비실시간 학습 환경에서의 상호작용 패턴 분석」
    이상수 [2004]
  • “다층통계모형의 방법론적 특성과 활용방법”
    강상진 [1995]
  • e-러닝에서의 학업성취도 영향 요인 연구
    신종호 [2005]
  • e-러닝에서의 학업성취도 영향 요인 분석
    김동일 [2006]
  • Wireless and mobile technologies to enhance teaching and learning
    Liu, T. C. [2003]
  • Toward a design theory of problem solving
  • The Impact of ICT use on Students' Academic Performance based on PISA 2006 Korean Data
    김혜숙 [2008]
  • Statistical analysis with missing data
  • Socioeconomic differences in elementary students ICT beliefs and out-of-school experiences
    Vekiri, I. [2010]
  • Proposal for a recommendation of the European Parliament and of the council on key components for lifelong learning
  • PISA 2015 technical report
    OECD [2017]
  • PISA 2015 results (Volume Ⅴ): Collaborative Problem Solving
    OECD [2017]
  • PISA 2015 results (Volume I): Excellence and equity in education
    OECD [2016]
  • OECD 국제 학업성취도 평가 연구: PISA 2015 결과 보고서
  • Multiple imputation techniques in small sample clinical trials
  • Motivational factors predicting ICT literacy : First evidence on the structure of an ICT motivation inventory
  • Measuring ICT use and learning outcomes : Evidence from recent econometric studies
    Biagi, F. [2013]
  • Maximizing the effects of collaborative learning through ICT
  • Learning with technology
  • Learning to solve problems: An instructional design guide (Vol. 6)
  • Jigsaw Ⅲ 협동학습이 여학생의 과학학업성취도와 과학학습태도에 미치는 영향
    황영란 [2011]
  • Is students' computer use at home related to their mathematical performance at school?
    Wittwer, J. [2008]
  • Information and communication technology(ICT)usage and achievement of Turkish students in PISA 2006
    Aypay, A. [2010]
  • ICT as cultural capital : The relationship between socioeconomic status and the computer-use profile of young people
    Tondeur, J. [2011]
  • Hierarchical linear models: Applications and data analysis method
  • Frameworks and Resources
  • Foundations of behavioral research
  • Examining the digital divide in K-12 public schools : Four-year trends for supporting ICT literacy in Florida
  • Collaborative learning and mobile devices : An educational experience in Primary Education
  • Assessment and teaching of 21st century skills
  • 21세기 초등학생의 핵심역량 측정도구 개발
    강명희 [2013]