소셜커뮤니케이션 행동에 대한 뉴스 소비자의 확증편향과 관여도 매개효과: 진짜뉴스와 가짜뉴스 비교

' 소셜커뮤니케이션 행동에 대한 뉴스 소비자의 확증편향과 관여도 매개효과: 진짜뉴스와 가짜뉴스 비교' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Issue Relevant Involvement
  • Social Communication Behavior
  • Value Relevant Involvement
  • confirmation bias
  • fakenews
  • 가짜뉴스
  • 가치관련 관여
  • 소셜커뮤니케이션 행동
  • 이슈관련 관여
  • 확증편향
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
354 0

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' 소셜커뮤니케이션 행동에 대한 뉴스 소비자의 확증편향과 관여도 매개효과: 진짜뉴스와 가짜뉴스 비교' 의 참고문헌

  • 태도 양가성과 이슈 관여도가 뉴스기사 노출 및 태도 변화에 미치는 영향: 논쟁적 이슈에 대한 입장 미정자 대 온건 지지자의 차이를 중심으로
    양정애 [2015]
  • 지지 후보와 추론 동기가 유권자의 선택적 노출과 교차노출에 미치는 영향 : 선거에서의 인지부조화를 중심으로
    김미라 [2014]
  • 정치 정보에 대한 선택적 노출이 태도 극화에 미치는 효과 : 비정치적 온라인 커뮤니티 이용자들을 대상으로
    노정규 [2012]
  • 재난이슈에서 적대적 미디어 지각의 발생에 영향을 미치는 요인 연구: 이슈 관여 개념의 이론적 타당성 검증을 중심으로
    김남두 [2017]
  • 선택적 뉴스 이용: 정파적 선택성과 뉴스 선택성의 원인과 정치적 함의
    민영 [2016]
  • 상황이론의 블로거 공중 세분화 적용 연구
    박노일 [2010]
  • 브랜드 자산과 통합커뮤니케이션, 그리고 미디어 시너지 효과
    심재철 [2003]
  • 법원과 언론: 언론 자유에 대한 고찰
    박아란 [2017]
  • 감정 및 이슈 관여가 각막기증 의향에 미치는 효과 예측 모델 : 정교화 가능성 모델 및 계획된 행위 이론을 중심으로
    배현식 [2006]
  • Why do partisan media polarize viewers?
  • What Makes Online Content Viral?
    Berger, J [2012]
  • We Interrupt This Newscast: How to Improve Local News and Win Ratings
  • The spread of fake news by social bots
  • Testing the action-based model of cognitive dissonance:The effect of action-orientation on post-decisional attitudes
  • Social judgment: Assimilation and contrast effects in communication and attitude change
    Sherif, M [1961]
  • Social Bots Distort the 2016 US Presidential Election Online Discussion First Monday, Volume 21, Number 11 -- 7 November 2016 14 Pages Posted
  • Seeking confirmation in times of doubt: Selective exposure and the motivational strength of weak attitudes
    Sawicki, V [2011]
  • Problem solving and communicative action : A situational theory of problem solving
    Kimm J. N. [2011]
  • Niche news: The politics of news choice
  • MyFaceTube politics : Social networking web sites and political engagement of young adults
  • Making news: A study in the construction of reality
    Tuchman, G [1978]
  • Issues in Pharmacy Practice Management
    Wilson. L. [1997]
  • Is There Social Capital in a Social Network Site? : Facebook Use and College Students' Life Satisfaction, Trust, and Participation
    Park, N [2009]
  • Investigating Ownership and the Willingness to Share Information Online
  • Instructional Design Theories and Models
  • How to report fake news to social media
  • Feeling validated versus being correct : A meta-analysis of selective exposure to information
    Hart, W [2009]
  • Emotions and information diffusion in social media sentiment of microblogs and sharing behavior
  • Effects of involvement on persuasion: A meta-analysis
  • Effect of content type on impact: Editorial vs. advertising
    Jo, S [2004]
  • Development and validation of value-, outcome-and impression-relevant involvement scales
    Cho, H [2005]
  • Content class as a contextual cue in the cognitive processing of publicity versus advertising
  • Confirmation bias in sequential information search after preliminary decisions : an expansion of dissonance theoretical research on selective exposure to information
    Jonas E [2001]
  • Confirmation bias : A ubiquitous phenomenon in many guises
  • Arousal Increases Social Transmission of Information
    Berger, J [2011]
  • All the news that’s fit to post:Aprofile of news use on social networking sites
    Glynn,C.J [2012]