불매 운동의 개인적 딜레마: 기업의 비윤리적 위반이 개인의 불매 행위에 미치는 영향

' 불매 운동의 개인적 딜레마: 기업의 비윤리적 위반이 개인의 불매 행위에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Boycott
  • Brand Loyalty
  • Brand Usage
  • Crisis
  • Public Involvement
  • Symbolic Benefits
  • organization-public relationship
  • switching cost
  • 기업평판
  • 메시지 수용도
  • 방어 전략
  • 사회자본
  • 상황적 위기 커뮤니케이션 이론
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,142 0

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' 불매 운동의 개인적 딜레마: 기업의 비윤리적 위반이 개인의 불매 행위에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 조직-공중 간 관계성과 갈등에 대한 상호인식 연구 : 사립대학 구조조정 이슈를 중심으로
    최지현 [2009]
  • 기업위기발생시 기업명성과 공중관계성이공중들의 위기인식과 결과인식에 미치는 영향에 관한 연구
    한정호 [2009]
  • 긍정적 전환장벽과 부정적 전환장벽이 고객유지와 고객충성도에 미치는 영향
    변현수 [2010]
  • Understanding attitudes and predicting social behaviour
    Ajzen, I. [1980]
  • The third-person effect in communication
  • The psychology of interpersonal relation
    Heider F. [1958]
  • The Theory of Planned Behavior
    Ajzen, I. [1991]
  • Perceptions of relationships and evaluations of satisfaction : An exploration of interaction
  • Ongoing Crisis Communication: Planning, Managing, and Responding
  • Models of attitude-behavior relations
  • Managing Public Relations
  • Managing Brand Equity
    Aaker, D. [1991]
  • How switching costs affect subscriber loyalty in the Turkish mobile phone market : An exploratory study. Journal of Targeting
    Aydin, S. [2006]
  • Helping Crisis Managers Protect Reputational Assets: Initial Tests of the Situational Crisis Communication Theory
  • Guidelines for measuring relationships in public relations
  • Framing effect on the public’s response to crisis : Human interest frame and crisis type influencing responsibility and blame
    Cho, S. H. [2006]
  • Extending the theory of planned behavior : A review and avenues for further research
    Conner, M. [1998]
  • Defining publics in public relations : The case of a suburban hospital
  • Consumer reactions to product failure : An attributional approach
  • Communication and attributions in a crisis : An experimental study in crisis communication
  • Building theory in public relations: Interorganizational relationships
  • Attribution theory as a guide for post-crisis communication research
  • Attitude-behavior relations : A comparison of the Fishbein-Ajzen and the Bentler-Speckart models
  • An evaluation cost model of consideration sets
  • Action Control
    Ajzen, I. [1985]
  • A two-dimensional concept of brand loyalty
    Day, G. S. [1969]
  • A means-end chain model based on consumer categorization processes
    Gutman, J. [1982]
  • A classification of switching costs with implications for relationship marketing