초등학생의 반괴롭힘 태도와 주변인 행동과의 관계: 지각된 교사개입의 조절효과

논문상세정보
' 초등학생의 반괴롭힘 태도와 주변인 행동과의 관계: 지각된 교사개입의 조절효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Assisting Behavior
  • Bystander
  • Peer Bullying
  • Teacher’s Intervention Ability
  • defendingbehavior
  • 교사 개입
  • 동조행동
  • 또래 괴롭힘
  • 방어행동
  • 주변인
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
192 0

0.0%

' 초등학생의 반괴롭힘 태도와 주변인 행동과의 관계: 지각된 교사개입의 조절효과' 의 참고문헌

  • 학교폭력이 청소년의 심리적 적응에 미치는 영향 : 가해자, 피해자, 일반학생 비교를 중심으로
    양계민 [1999]
  • 학교폭력이 청소년 우울 및 자살에 미치는 영향에서 탄력성의 매개효과 : 성별차이를 중심으로
    박재연 [2010]
  • 학교폭력예방 및 대책에 관한 법률에서의 학교폭력예방교육의 문제점과 개선방안
    정향기 [2017]
  • 학교폭력과 무관용(Zero Tolerance)정책
    강경래 [2012]
  • 학교폭력 피해청소년의 자살생각에 대한 연구
    김재엽 [2010]
  • 학교폭력 피해자의 정신병 실태 조사
    신성웅 [2000]
  • 학교폭력 피해경험이 우울에 미치는 영향에서 가족요인의 조절효과
    김재엽 [2007]
  • 학교폭력 피해·가해학생을 위한 교육적 개입에 관한 연구(III): 도담도담 프로그램 효과성 검증
    오인수 [2016]
  • 학교폭력 피해 청소년의 정신건강 영향 요인 연구 -탄력성 모델을 이용하여-
    이은희 [2011]
  • 학교폭력 주변인 역할에 영향을 미치는 요인
    남미애 [2015]
  • 초등학생의 인지적, 정서적 공감과 또래괴롭힘 방어행동의 관계: 성별에 따른 교사 개입정도의 조절효과
    이승연 [2018]
  • 청소년 또래괴롭힘의 참여유형에 영향을 미치는 요인들: 공 감 구인을 중심으로
    신나민 [2012]
  • 집단따돌림 참여자 역할에 영향을 미치는 개인·가족·학교 관련변인
    유계숙 [2013]
  • 집단괴롭힘과 자아존중감의 관계에 대한 단기종단적 연구
    이은주 [2004]
  • 집단 따돌림 방관자에 대한 또래지지프로그램의 효과
    윤성우 [2007]
  • 중학생 학교폭력 예방 프로그램의 효과 분석
    유평수 [2005]
  • 주변인 대상 학교폭력 예방교육 프로그램 개발 연구
    정제영 [2013]
  • 전국 학교폭력 실태조사 연구보고서
  • 아동청소년기 폭력노출경험과 대학생의 정신건강
    이완정 [2010]
  • 방관자의 집단 특성에 따른 또래괴롭힘 참여 역할행동
    서미정 [2008]
  • 또래괴롭힘에 대한 방관 및 방어행동에 영향을 미치는학급 변인 : 학급규범과 교사감독을 중심으로
    심미경 [2013]
  • 또래괴롭힘 상황에서 주변또래 유형의 판별변인 분석
    서미정 [2006]
  • 또래 괴롭힘 상황에서 주변인의 방어성향에 영향을 미치는 경험적, 심리적, 상황적 요인
    송지연 [2016]
  • 다문화 가정 청소년(혼혈청소년)연구: 사회적응 실태조사 및 고정관념조사
    금명자 [2006]
  • 남녀 중학생의 또래괴롭힘 방어행동과 공감, 자기효능감, 학급규준에 대한 믿음의 관계
    김은아 [2011]
  • 권위주의 성격과 인기도에 따른 학교괴롭힘의 참여 역할
    이종원 [2014]
  • 괴롭힘행동 결정에 있어 개인 동기와 집단의 매개효과
    이명신 [2003]
  • 괴롭힘을 목격한 주변인의 행동에 영향을 미치는 심리적 요 인: 공감과 공격성을 중심으로
    오인수 [2010]
  • 괴롭힘 상황에서의 참여자 역할 및 관계적 공격행동 지각유형에 따른 도덕판단력과 사회적 상호의존성
    최지영 [2008]
  • “문화성향, 공감과 동조가 집단 따돌림현상에 미치는 영향”
    이희경 [2003]
  • “또래 괴롭힘과 대인간 행동특성 에 관한 횡단 및 단기 종단연구: 참 여자 역할을 중심으로”
    심희옥 [2005]
  • What does it take to stand up for the victim of bullying? The interplay between personal and social factors
  • The role of teachers in bullying : The relation between antibullying attitudes, efficacy, and efforts to reduce bullying
  • The role of bystanders in students' perception of bullying and sense of safety
    Gini, G. [2008]
  • The relationship of school climate, teacher defending and friends on students' perceptions of bullying in high school
  • The relationship of academic and social cognition to behaviour in bullying situations among Greek primary school children
    Andreou, E. [2004]
  • Teachers’ victimization-related beliefs and strategies : Associations with students’ aggressive behavior and peer victimization
  • Teacher management of elementary classroom social dynamics : Associations with changes in student adjustment
    Gest, S. D. [2014]
  • Suicidal ideation among adolescent school children, involvement in bully—victim problems, and perceived social support
    Rigby, K. [1999]
  • Stability and change of behavior in connection with bullying in schools: A two-year follow-up
  • Social dominance in adolescence : The moderating role of the classroom context and behavioral heterogeneity
  • Social cognition and moral cognition in bullying : What's wrong?
    Gini, G. [2006]
  • Principles and practice of structural equation modeling
  • Participant role approach to school bullying : Implications for interventions
  • Naturalistic observations of peer interventions in bullying
  • Multiple regression: Testing and interpreting interactions
  • KiVa Anti-bullying Program in Italy : Evidence and effectiveness in a randomized control trial
  • Individual and contextual predictors of cyberbullying : The influence of children’s provictim attitudes and teachers’ ability to intervene
  • Impact of the RIPP violence prevention program on rural middle school students
  • Handbook of psychological testing
    Kline, P. [2000]
  • From narcissistic exploitativeness to bullying behavior : The mediating role of approval‐of‐aggression beliefs
    Ang, R. P. [2010]
  • Effectiveness of school-based programs to reduce bullying: A systematic and meta-analytic review
  • Direct and vicarious victimization at school and at home as risk factors for suicidal cognition among Italian adolescents
  • Contributions of personal and situational factors to bystanders' reactions to school bullying
    Oh, I. [2009]
  • Connections between attitudes, group norms, and behaviour in bullying situations
  • Children’s physiological and emotional reactions to witnessing bullying predict bystander intervention
  • Bystanders matter: Associations between reinforcing, defending, and the frequency of bullying behavior in classrooms
  • Bystanders : An overlooked factor in peer on peer abuse
  • Bullying: Implications for the Classroom
  • Bullying at school: What we know and what can we do
    Olweus, D. [1993]
  • Bullying as a group process: Participant roles and their relations to social status within the group
  • Bullying and victimization among boys and girls in middle school : The influence of perceived family and school contexts
  • Bullying and the Big Five : A study of childhood personality and participant roles in bullying incidents
    Tani, F. [2003]
  • Bullying : Research and interventions
    Pepler, D. [1997]
  • Associations between secondary school pupils'definitions of bullying, attitudes towards bullying, and tendencies to engage in bullying : Age and sex differences
  • Active defending and passive bystanding behavior in bullying: The role of personal characteristics and perceived peer pressure
    Pozzoli, T. [2010]
  • 2018년 1차 학교폭력 실태조사 결과 보도자료
  • 2017년 학교폭력실태조사보고서
  • 2017년 1차 학교폭력 실태조사 결과 보도자료