뉴스신뢰도, 뉴스관여도와 확증편향이 소셜 커뮤니케이션 행위에 미치는 영향: 가짜뉴스와 팩트뉴스 수용자 비교

김미경 2019년
' 뉴스신뢰도, 뉴스관여도와 확증편향이 소셜 커뮤니케이션 행위에 미치는 영향: 가짜뉴스와 팩트뉴스 수용자 비교' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Confirmation bias
  • Fact news
  • Fake news
  • News Involvement
  • News credibility
  • Social communication behavior
  • 가짜뉴스
  • 뉴스관여도
  • 뉴스신뢰도
  • 소셜 커뮤니케이션
  • 팩트뉴스
  • 확증편향
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
321 0

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' 뉴스신뢰도, 뉴스관여도와 확증편향이 소셜 커뮤니케이션 행위에 미치는 영향: 가짜뉴스와 팩트뉴스 수용자 비교' 의 참고문헌

  • 한국 선거에서의 미디어 매개효과
    이소영 [2015]
  • 태도 양가성과 이슈 관여도가 뉴스기사 노출 및 태도 변화에 미치는 영향: 논쟁적 이슈에 대한 입장 미정자 대 온건 지지자의 차이를 중심으로
    양정애 [2015]
  • 지지 후보와 추론 동기가 유권자의 선택적 노출과 교차노출에 미치는 영향 : 선거에서의 인지부조화를 중심으로
    김미라 [2014]
  • 정치 정보에 대한 선택적 노출이 태도 극화에 미치는 효과 : 비정치적 온라인 커뮤니티 이용자들을 대상으로
    노정규 [2012]
  • 저널리즘 혁신 해외연구 경향과전략
    최지향 [2016]
  • 세월호 이슈 관여가 지방선거에서 대통령을 향한책임 귀인 및 회고적 투표 동의에 미친 영향 연구-이전 투표경험세월호 이슈관여 적대적 지각 변인을 중심으로
    김남두 [2015]
  • 선택적 뉴스 이용: 정파적 선택성과 뉴스 선택성의 원인과 정치적 함의
    민영 [2016]
  • 생각조종자들
    Eli Pariser [2011]
  • 상황이론의 블로거 공중 세분화 적용 연구
    박노일 [2010]
  • 사전지식과 뉴스 프레임이 공중의 태도와 소셜 미디어 의견 참여에 미치는 영향에 관한 연구-사드 이슈를 중심으로-
    김미경 [2017]
  • 브랜드 자산과 통합커뮤니케이션, 그리고 미디어 시너지 효과
    심재철 [2003]
  • 미디어이용과 안전의식이 정책인지, 정책필요성 및 기관 신뢰에 미치는 영향: 국민안전처의 정책유형별 비교를 중심으로
    김수진 [2017]
  • 미디어 이용, 신뢰도와 정치행태에 관한 연구:대학생 집단의 미디어 신뢰도 평가를 중심으로
    박상호 [2005]
  • 모바일 동영상 서비스에 대한 소비자 인식조사
    김성수 [2018]
  • 메이킹 뉴스
    Tuchman, G. [1995]
  • 뉴스 이용자 관여 행동과 온라인 유료뉴스 이용의향의 관계: 공유 활동 및 정기적 방문에 따른차이
    양정애 [2018]
  • 뉴스 시청률 마법의 공식
  • 감정 및 이슈 관여가 각막기증 의향에 미치는 효과 예측 모델 : 정교화 가능성 모델 및 계획된 행위 이론을 중심으로
    배현식 [2006]
  • Why do partisan media polarize viewers?
  • What Makes Online Content Viral?
    Berger, J [2012]
  • This Analysis Shows How Viral Fake Election News Stories Outperformed Real News On Facebook
  • The spread of fake news by social bots
    Shao, C. [2018]
  • Testing the action-based model of cognitive dissonance:The effect of action-orientation on post-decisional attitudes
  • Statement verification : A stochastic model of judgment and response
  • Social judgment: Assimilation and contrast effects in communication and attitude change
    Sherif, M [1961]
  • Selective exposure to information : A critical review
  • Selective exposure in the age of social media : endorsements Trump partisan source affiliation when selecting news online
    Messing S. [2012]
  • Seeking confirmation in times of doubt: Selective exposure and the motivational strength of weak attitudes
    Sawicki, V [2011]
  • Republic: Divided Democracy in the Age of Social Media
  • Processing the News: How People Tame the Information Tide
  • Problem solving and communicative action : A situational theory of problem solving
    Kimm J. N. [2011]
  • Perceived social presence reduces factchecking
    Jun, J. [2017]
  • PR캠페인의 공중으로서 북한주민에 관한 연구: 탈북이주민을 통한 탐색적 연구
    권중록 [2007]
  • Niche news: The politics of news choice
  • News internationalizing and externalizing: The dimensions of news sharing on online social networking site
    Choi, J. [2016]
  • MyFaceTube politics : Social networking web sites and political engagement of young adults
  • Limited individual attention and online virality of low-quality information
    Qiu, X. [2017]
  • Issues in Pharmacy Practice Management
    Wilson. L. [1997]
  • Is There Social Capital in a Social Network Site? : Facebook Use and College Students' Life Satisfaction, Trust, and Participation
    Park, N [2009]
  • Investigating the effects of news sharing and political interest on social media network heterogeneity
    Choi, J. [2015]
  • Investigating Ownership and the Willingness to Share Information Online
  • Ideological Segregation Online and Offline
  • How to report fake news to social media
  • Feeling validated versus being correct : A meta-analysis of selective exposure to information
    Hart, W [2009]
  • Fake news or valuable resource : The controversy surrounding the VNR
  • Examining the decision to talk about organ donation : Applying the theory of motivated information management
  • Emotions and information diffusion in social media sentiment of microblogs and sharing behavior
  • Effects of self-esteem, hypothetical explanations, and verbalization of expectancies on future performance
  • Effects of involvement on persuasion: A meta-analysis
  • Effect of content type on impact: Editorial vs. advertising
    Jo, S [2004]
  • Differential and interactive influences on political participation by different types of news activities and political conversation through social media
    Hyun, K. D. [2015]
  • Development and validation of value-, outcome-and impression-relevant involvement scales
    Cho, H [2005]
  • Detecting and tracking political abuse in social media
  • Content class as a contextual cue in the cognitive processing of publicity versus advertising
  • Confirmation bias in sequential information search after preliminary decisions : an expansion of dissonance theoretical research on selective exposure to information
    Jonas E [2001]
  • Confirmation bias : A ubiquitous phenomenon in many guises
  • Arousal Increases Social Transmission of Information
    Berger, J [2011]
  • Americans and the News Media: What they do- and don'tunderstand about each other -New research reveals masscommunication, dissatisfaction and opportunities-
  • All the news that’s fit to post:Aprofile of news use on social networking sites
    Glynn,C.J [2012]
  • A theory of cognitive dissonance