청소년의 사회적 관계가 다문화수용성에 미치는 영향 : 잠재성장모형을 활용한 종단분석

김동진 2019년
' 청소년의 사회적 관계가 다문화수용성에 미치는 영향 : 잠재성장모형을 활용한 종단분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • adolescents’ social relationships
  • korean children and youth panel survey(kcyps)
  • latentgrowthcurvemodeling
  • multicultural acceptance
  • multicultural education
  • 다문화 교육
  • 다문화 수용성
  • 잠재성장모형
  • 청소년의 사회적 관계
  • 한국 아동·청소년 패널조사(kcyps)
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,205 0

0.0%

' 청소년의 사회적 관계가 다문화수용성에 미치는 영향 : 잠재성장모형을 활용한 종단분석' 의 참고문헌

  • 「한국형 다문화 수용성 진단도구 개발연구」
    민무숙 [2010]
  • 한국인의 다문화 수용성 분석 새로운 성원권의 정치학(politics of membership) 관점에서
    황정미 [2010]
  • 한국인의 국민정체성에 대한 인식과 다문화 수용성
    윤인진 [2011]
  • 한국아동·청소년패널조사(KCYPS) 제1~7차 조사 데이터 유저 가이드
  • 초중등학생의 다문화 수용성에 영향을 미치는 요인
    김경근 [2012]
  • 초등학생의 다문화 수용성에 영향 미치는 요인 분석
    이건남 [2013]
  • 초등학생의 다문화 수용도에영향을 미치는 요인 분석
    이희숙 [2017]
  • 청소년의 사회참여 활동과 시민성 형성에 관한 연구
    허인숙 [2004]
  • 청소년 다문화 수용성에서 나타나는 종단변화와 그 영향요인
    이수경 [2015]
  • 중학생이 지각하는 부모 양육태도와 다문화 수용성의 관계에서 자아존중감의 매개효과
    박지윤 [2015]
  • 중학생의 다문화 수용성에 영향을 미치는 요인: 자아존중감, 지역사회 친밀감, 또래 애착을 중심으로
    이수경 [2014]
  • 중학생의 다문화 수용성 영향요인
    이자형 [2013]
  • 중학생의 다문화 수용 관련 요인 탐색
    서봉언 [2015]
  • 잠재성장모형의 사용을 위한 표본크기 결정
    김수영 [2015]
  • 이주 노동자에 대한 한국인의 인식: 일터를 중심으로
    오계택 [2007]
  • 상황 학습: 합법적 주변 참여
    Lave, J. [2010]
  • 사회적 학습이론
    Bandura, A. [2002]
  • 부모의 양육행동이 아동의 다문화 수용성에 미치는 영향
    설은정 [2012]
  • 대학생들의 다문화수용성과 관련변인 탐색
    박혜숙 [2010]
  • 다문화주의 시민권
  • 다문화교육: 이론과 실제
    Bennett, C. [2009]
  • 다문화교육 입문
  • 다문화가족 자녀의 학교생활 실태와 교사 학생의 수용성 연구
    조혜영 [2007]
  • 근접맥락에서의 사회적 관계가 청소년의 공동체의식과 다문화수용성에 미치는 영향
    김동진 [2018]
  • 근접맥락에서의 사회적 관계가 남녀청소년의 공동체의식 발달에 미치는 효과: 다집단성장곡선모형을 활용한 성별효과 분석
    김태한 [2017]
  • 국민 다문화 수용성 조사연구
    안상수 [2012]
  • 국내 다문화 수용성에 관한 연구동향 분석
    김미진 [2018]
  • 구조방정식모형: 원리와 적용
  • 교우관계와 교사관계가 청소년의 다문화수용성에 미치는 영향에 대한 분석: 다변량 잠재성장모형의 적용
    이택호 [2016]
  • 공동체의식과 다문화 수용성에 대한 초등학교 5, 6학년의 차이 연구
    구정화 [2015]
  • 가정환경과 학교경험이 청소년의 시민성 형성에 미치는 영 향: 사회참여의식과 공동체 의식을 중심으로
    김위정 [2012]
  • 『발달심리학 전 생애 인간 발달』
    정옥분 [2014]
  • “한국 청소년의 공동체 의식과 다문화수용성 간 상호 인과 관계”
    서봉언 [2015]
  • Youth developing political efficacy through social learning experiences : Becoming active participants in a supportive model united nations club
    Levy, B. L. [2018]
  • The robustness of test statistics to nonnormality and specification error in confirmatory factor analysis
  • The relationship between parental racial attitudes and children’s implicit prejudice
  • The common ingroup identity model: Recategorization and the reduction of intergroup bias
  • Teaching democracy: Unity and diversity in public life
  • Supportive teacher-student relationships : Promoting the social and emotional health of early adolescents with high incidence disabilities
    Murray, C. [2002]
  • Student motivation in middle school: The role of perceived pedagogical caring
  • Structural equation modeling: Applications using Mplus
    Wang, J. [2012]
  • Social relationships and motivation in middle school: The role of parents, teachers, and peers
  • Reconcilable differences? human diversity, cultural relativity and sense of community
    Townley, G. [2010]
  • Neighborhood social connectedness and adolescent civic engagement : An integrative model
    Lenzi, M. [2013]
  • Nebraska symposium on motivation
    Bandura, A. [1962]
  • Mplus user’s guide
  • Learning citizenship through social participation outside and inside school: An international, multilevel study of young people’s learning of citizenship
    Hoskins, B. [2012]
  • Latent curve models: A structural equation perspective
  • Handbook of research on civic engagement in youth
  • Handbook of research in social studies education
  • Handbook of child psychology (Vol. 1)
  • Friendship dynamics of adolescent aggression, prosocial behavior, and social status: The moderating role of gender
    Shin, H. [2017]
  • Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives
    Hu, L. [1999]
  • Communities of practice: Learning, meaning, and identity
    Wenger, E. [1998]
  • Adolescents’ empathy and prosocial behavior in the family context: A longitudinal study
    Yoo, H. [2013]