도덕 수업에서의 초학문적 융합 수업 실행

김영은 2019년
논문상세정보
' 도덕 수업에서의 초학문적 융합 수업 실행' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • competency
  • competency-based curriuclum design
  • moral subject competencies
  • transdisciplinary learning
  • 도덕과 역량
  • 역량
  • 역량 중심 교육과정
  • 초학문적 융합
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,231 0

0.0%

' 도덕 수업에서의 초학문적 융합 수업 실행' 의 참고문헌

  • 호주 국가 교육과정과 역량
  • 학생 역량 강화를 위한 초학문적 융합 수업현장 실행 연구
    김영은 [2018]
  • 융복합 교육 실증연구의 체계적 메타 문헌분석
    박주호 [2013]
  • 싱가포르의 ‘Curriculum 2015’ 및『Character & Citizenship Education』교육과정 분석
    김영은 [2018]
  • 싱가포르 교육부 21세기 역량 프레임워크
  • 미래사회 대비 교육과정, 교수학습, 교육평가 비전 연구(Ⅱ)-유치원및 초·중등학교의 교수학습 방향을 중심으로
    박선화 [2017]
  • 미래 한국인의 핵심 역량 증진을 위한 초·중등학교 교육과정 비전 연구(Ⅱ)-핵심 역량 영역별 하위 요소 설정을중심으로
    이광우 [2008]
  • 도덕과 교육과정
  • Transitioning toward Transdisciplinary Learning in a Multidisciplinary Environment
  • The Transdisciplinary Evolution of Learning
  • The Primary Years Programme as a Model of Transdisciplinary Learning
  • The FIS Transdisciplinary Learning model-Linking learning for global citizenship
  • The Definition and Selection of Key Competencies: Executive Summary
  • Shifting Minds: A 21st Century Vision of Public Education for Canada
  • PBL 프레임워크
  • P21의 역량 프레임워크
  • New Pedagogies for Deep Learning
    Fullan, M. [2014]
  • National Core Curricula for Basic Education
  • Meeting Standards through Integrated Curriculum
    Drake, S. [2004]
  • Future Competences and the Future of Curriculum
    Marope, M. [2017]
  • Education Future Frontiers
    Lambert, P. [2017]
  • Creating Standards-Based Integrated Curriculum
  • Beyond the Boundaries: A Transdisciplinary Approach to Learning and Teaching
    Moss, D. M. [2003]
  • ATC21S 21세기 역량
  • 2015 개정 교육과정 연수 자료