The Design of Virtual Reality Whole Body Vibration Device and Contents for Improving Cognitive Ability of The elderly

이승욱 2019년
논문상세정보
' The Design of Virtual Reality Whole Body Vibration Device and Contents for Improving Cognitive Ability of The elderly' 의 주제별 논문영향력
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논문영향력 요약
주제
  • Level
  • Virtual Reality
  • pomdp
  • whole body vibration device
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' The Design of Virtual Reality Whole Body Vibration Device and Contents for Improving Cognitive Ability of The elderly' 의 참고문헌

  • 체감형 게임의 운동효과와 지속적 게임 이용
    이민섭 [2016]
  • 지역사회 재가 노인의 인지수준에 영향을 미치는 신체상태와 기능 및 활동의 융합요인
    박진경 [2015]
  • 비디오 게임을 이용한 가상현실 운동 프로그램이 노인의 근력, 균형 및 보행에 미치는 영향
    송창호 [2009]
  • 국내 노인에게 적용한 가상현실 운동게임 프로그램(Wii)의 효과에 관한 국내 연구의 체계적 고찰
    김영아 [2016]
  • Virtual reality-induced cortical reorganization and associated locomotor recovery in chronic stroke: an experimenter-blind randomized study
    Sung H You [2005]
  • Vibration and muscle contraction affect somatosensory evoked potentials
    L. G. Cohen [1985]
  • Qualitative analysis of stroke patients'motivation for rehabilitation
    N. Maclean [2000]
  • Level of Design System on Physical Interactive Game
    이승욱 [2018]
  • Feasibility, motivation, and selective motor control: virtual reality compared to conventional home exercise in children with cerebral palsy
    C Bryanton [2006]
  • Feasibility of using the Sony PlayStation 2gaming platform for an individual poststroke : a case report
  • Effects of whole body vibration training on postural control in older individuals: A 1 year randomized controlled trial
    A. Boaerts [2007]
  • 3D 가상현실 심상운동 프로그램 효과 및 노인체육 적용가능성에 대한 문헌고찰연구: 체화된 인지접근
    문경지 [2018]