한국 대학생들의 영어 학습 동기 및 탈동기 요인: 영어학습의향, 영어선호도, 영어성취도에 따라

' 한국 대학생들의 영어 학습 동기 및 탈동기 요인: 영어학습의향, 영어선호도, 영어성취도에 따라' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • English learning motivation
  • Self-determination Theory
  • competitivemotivation
  • demotivation
  • l2 motivational self system
  • 경쟁 동기
  • 영어학습동기
  • 자기결정성 이론
  • 제2언어 동기적 자아체계
  • 탈동기
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
386 0

0.0%

' 한국 대학생들의 영어 학습 동기 및 탈동기 요인: 영어학습의향, 영어선호도, 영어성취도에 따라' 의 참고문헌

  • 한국사회의 학벌주의와 계급갈등: 학벌자본의 이론화를 향해
    이건만 [2007]
  • 한국 초·중등학생들의 영어 학습동기 및 제 2언어 자아 분석: 정성적 인터뷰 접근법
    김태영 [2012]
  • 한국 직장인의 영어 학습 동기 및 탈동기화 연구
    현주은 [2013]
  • 한국 대학생의 영어 학습탈동기 요인 분석
    여숙림 [2015]
  • 학습동기, 학습전략, 학업성취도의 관계: 한국 고등학교 영어학습자의 경우
    위혜정 [2010]
  • 중학생의 영어 교과유능감 및 학습동기 발달경향과 학업성취와의 관계
    윤미선 [2011]
  • 제 2언어 자아체계에서 본 한국대학생의 영어 학습동기와 능력
    임덕성 [2015]
  • 전공 계열이 한국 대학생들의 영어 학습 동기에 미치는 영향 분석
    배태일 [2016]
  • 자서전적 에세이를 통한 우리나라 학생들의 영어 학습 동기와 탈동기: 회고적 재구성
    김태영 [2013]
  • 자기결정성 이론에 따른 학습동기 유형 분류체계의 타당성
    김아영 [2002]
  • 영어 학습자들의 회복탄력성, 영어 학습 동기 및 탈동기: 혼합연구법을 중심으로
    김태영 [2017]
  • 영어 학습에 대한 부모의 학업기대유형과 학생의 1영어 학습 동기가 학업 성취도에 미치는 영향
    윤지영 [2012]
  • 영어 학습 태도, 동기 및 책략의 상관관계
    이효응 [2002]
  • 대학생들의 자기결정성, 성취목표지향성, 영어성취의 구조적 관계
    임효진 [2014]
  • 국가수준 영어 학업성취도에 미치는 요인 분석: 1중ㆍ고등학교 비교 연구
    배태일 [2012]
  • The affective filter in second language teaching
    Du, X. [2009]
  • The L2 motivational self system : Differences among learners
  • Teaching and researching motivation
  • Socio-political influences on EFL motivation and attitudes: comparative surveys of Korean high school students
  • Self-discrepancy : A theory relating self and affect
  • Second language orientation and self-determination theory : A structural analysis of the factors affecting second language achievement
    Pae, T. -I. [2008]
  • SPSS explained
  • Possible selves
  • Perspectives on language as action: Festchrift in honour of Merrill Swain
    Kim, T. -Y. [2019]
  • Motivation, language identity and the L2 self
  • Motivation, language identity and the L2 self
    Yashima, T. [2009]
  • Motivation and language learning with students of Chinese
    Wen, X. [1997]
  • Motivation and attitudes toward foreign language learning as socio-politically mediated constructs: The case of Korean high school students
    Kim, T. Y. [2006]
  • Japanese learner’s demotivation to study English : A survey study
    Kikuchi, K. [2009]
  • Intrinsic, extrinsic, and integrative orientations of French Canadian learners of English
  • Intrinsic motivation and self-determination in human behavior
    Deci, E. L. [1985]
  • Intrinsic and extrinsic motivations : Classic definitions and new directions
    Ryan, R. M. [2000]
  • Intrinsic and extrinsic motivation for learning English as a foreign language
    Oletić, A. [2014]
  • Ideal L2 Self and Sensitization in L2 Learning Motivation: A Case Study of Two Korean ESL Students
    김태영 [2010]
  • Foreign language learning(EFL)motivation revisited : A longitudinal study
  • EFL 대학생 학습자들의 영어능력과 탈동기요인들의 관계—경로분석
    이재근 [2016]
  • Demotivation : Affective states and learning outcomes
    Falout, J. [2009]
  • Classroom Motivation of Korean EFL Students from the Perspective of Self-determination Theory
    김보경 [2007]
  • Analyzing the relationship between L2 motivational selves and L2achievement : A Saudi perspective
    Khan, M. R. [2015]
  • An Investigation on Male High School Students’ Motivation and Achievement in English Learning
    김윤경 [2018]
  • Action control, motivated strategies, and integrative motivation as predictors of language learning affect and the intention to continue learning French
  • A motivational approach to self: Integration in personality
    Deci, E. L. [1990]
  • A comparative study of proficiency and learner demotivation
    Falout, J. [2004]
  • 2018년 초ㆍ중ㆍ고 교육 이렇게 달라집니다