기업의 사회적 책임, 신뢰와 불신, 명성 간의 관계에 대한 연구 -경제적, 법적, 윤리적, 자선적 책임의 역할과 신뢰와 불신의 매개 효과를 중심으로-

유선욱 2019년
' 기업의 사회적 책임, 신뢰와 불신, 명성 간의 관계에 대한 연구 -경제적, 법적, 윤리적, 자선적 책임의 역할과 신뢰와 불신의 매개 효과를 중심으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Corporate social responsibility(CSR)
  • Economic responsibility
  • Ethical responsibility
  • Legal responsibility
  • Philanthropic responsibility
  • distrust
  • reputation
  • trust
  • 경제적 책임
  • 기업의 사회적 책임
  • 명성
  • 법적책임
  • 불신
  • 신뢰
  • 윤리적 책임
  • 자선적 책임
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,309 0

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' 기업의 사회적 책임, 신뢰와 불신, 명성 간의 관계에 대한 연구 -경제적, 법적, 윤리적, 자선적 책임의 역할과 신뢰와 불신의 매개 효과를 중심으로-' 의 참고문헌

  • 프로야구단 팬이 지각하는 사회적 책임활동과 구단평판, 구단동일시 및 모기업이미지의 관계
    이지환 [2018]
  • 캐롤(A. B. Carroll)의 기업사회책임(CSR)론에 대한 비판적 검토
    노한균 [2011]
  • 조직-공중 관계의 양면성: 부정적 관계특성의 탐색과 측정
    문빛 [2011]
  • 정책갈등 관리에 있어 정부 신뢰와 불신의 역할: 담뱃값 인상 정책을 중심으로
    문빛 [2014]
  • 재중 한국전자기업의 사회적 책임활동이소비자의 브랜드 선호도에 미치는 영향에 관한 연구
    소정 [2014]
  • 의료기관의 사회적 책임이 조직성과와 경영성과에 미치는 영향
    최관봉 [2017]
  • 융복합시대 기업의 CSR활동이 구매의도에 미치는 영향 : 이미지 및 평판의 매개효과를 중심으로
    황동룡 [2016]
  • 엔터테인먼트 기업의 사회적 책임(CSR) 활동에 관한 전문가 인식 연구
    김정섭 [2014]
  • 기업의 사회적 책임활동이 제품 및 기업평가에 미치는 영향: 신뢰의 매개역할을 중심으로
    이한준 [2009]
  • 기업의 사회적 책임활동이 기업이미지에 미치는 영향
    박종철 [2011]
  • 기업의 사회적 책임과 감사인 규모가 기업신용등급에 미치는 영향
    전진호 [2018]
  • 기업의 사회적 책임 활동이 조직신뢰 및 노사관계에 미치는 영향에 관한 연구
    신동주 [2011]
  • 기업 위기 상황에서 신뢰와 불신의 선행 요인과 결과 요인 탐색에 관한 연구: 위기 유형, 공중의 분노 및 부정적 커뮤니케이션 행동을 중심으로
    문빛 [2016]
  • 기업 능력 및 사회적 책임 연상이 고객 태도에 미치는 영향: 신용 및 호의성 신뢰의 매개역할
    박종철 [2012]
  • 금융권 이상적 이미지, 정보원 신뢰도 및 이슈 중요도 인식과 금융기업명성 간 관련성
    차희원 [2007]
  • “서비스기업의 사회적 책임활동이 종업원의 조직신뢰와 서 비스 몰입에 미치는 영향”
    지성구 [2006]
  • Trust And Distrust: New Relationships and Realities
  • The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders
  • The effects of corporate social responsibility and price on consumer responses
  • The Organizational Trust Inventory (OTI): Development and Validation
  • The Effects of Prior Impressions of a Firm's Ethics on the Success of a Cause-Related Marketing Campaign: Do the Good Look Better While the Bad Look Worse?
  • Reputation, Image and Impression Management
  • Public Relations as Relationship Management: A Relational Approach to the Study and Practice of Public Relations
  • Psychological Aspects of Corporate Identity, Image and Reputation
    D B Bromley [2000]
  • New work attitude measures of trust, organizational commitment and personal need non-fulfilment
    JOHN COOK [1980]
  • Letter from the Editors
    C J Fombrun [1998]
  • Innovation Systems in the Service Economy
    R. Coombs [2000]
  • Dimensions of effective CSR communication based on public expectations
    Sora Kim [2016]
  • Developed Countries are CSV, New Countries are CSR...Focus on Diversity ather than International Standards. Dong-A Business Review
  • Corporate Social Responsibility: A Three-Domain Approach
  • Corporate Reputation: The Definitional Landscape
  • Comparing Corporate Reputations: League Tables, Quotients, Benchmarks, or Case Studies?
  • Company Advertising with a Social Dimension: The Role of Noneconomic Criteria
  • Business & Society
  • Being Good or Being Known: An Empirical Examination of the Dimensions, Antecedents, and Consequences of Organizational Reputation
  • A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance
  • A Model of Perceived Risk and Intended Risk-Handling Activity
  • A Bibliometric Analysis of 30 Years of Research and Theory on Corporate Social Responsibility and Corporate Social Performance
  • 80% of the People are "Poor Corporate Social Contribution"