고등학생의 과학의 본성 이해를 위한 과학사 롤플레잉게임(SHRPG) 개발 및 적용 -대륙이동설 스토리텔링을 중심으로-

논문상세정보
' 고등학생의 과학의 본성 이해를 위한 과학사 롤플레잉게임(SHRPG) 개발 및 적용 -대륙이동설 스토리텔링을 중심으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Alfred Wegener
  • Continental Drift Theory
  • History of Science
  • Nature of Science
  • roleplayinggame
  • 과학사
  • 과학의 본성
  • 대륙이동설
  • 롤플레잉게임
  • 알프레드 베게너
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
158 0

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' 고등학생의 과학의 본성 이해를 위한 과학사 롤플레잉게임(SHRPG) 개발 및 적용 -대륙이동설 스토리텔링을 중심으로-' 의 참고문헌

  • 내러티브를 활용한 지리 수업의 가치 탐색
    조철기 [2011]
  • 과학사를 활용한 과학수업 적용을 통한 중학생들의 과학의 본성에 대한 이해의 발달
    최준환 [2009]
  • The nature of science and instructional practice : Making the unnatural natural
  • The influence of history of science courses on students’ views of nature of science
  • Science as storytelling for teaching the nature of science and the science-religion interface
  • Restructuring science education: The importance of theories and their development
  • Improving science teachers’conceptions of nature of science : a critical review of the literature
  • Gamification, Game-based Learning, Serious Games: Any Difference?
    Bhasin, K. [2014]
  • Chris Crawford on interactive storytelling
  • Benchmarks for Science Literacy