수학적 추론에 대한 예비교사의 이해 및 지도 능력 증진 방안

논문상세정보
' 수학적 추론에 대한 예비교사의 이해 및 지도 능력 증진 방안' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Instruction ability
  • Pre-service teacher
  • mathematicalreasoning
  • 수학적추론
  • 예비교사
  • 지도능력
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
861 0

0.0%

' 수학적 추론에 대한 예비교사의 이해 및 지도 능력 증진 방안' 의 참고문헌

  • 활동 및 과제의 분석을 통한 고등학교 수학교사의 교수학적 지식에 대한 연구
    조성민 [2007]
  • 학교 현장에서 수학적 추론에 대한 실태 조사 : 수학적 추론 유형 중심으로
    이종희 [2002]
  • 중학생들의 경험적 증명과 연역적 증명에 대한 선호 요인 분석
    박귀희 [2010]
  • 은유를 활용한 수학 학습 지도 방안 연구
    김지연 [2011]
  • 유추에 의한 문제제기 활동을 통해 본 통계적 개념 이해
    박미미 [2012]
  • 예비 수학교사의 테크놀로지 내용교수지식(TPACK) 신장을 위한 팀 프로젝트 효과 연구
    임해미 [2009]
  • 수학적 모델링 과정에 포함된 추론의 유형 및 역할 분석
    김선희 [2004]
  • 마이크로티칭에서 수학 예비교사들의 수업 행동과 변화에 대한 연구
    심상길 [2012]
  • 귀납 추론을 통한 수학적 원리 ˙ 법칙 지도 방안에 관한 고찰
    남승인 [2011]
  • 교과서 문제해결에 포함된 가추의 유형 - 중학교 2학년과 3학년 수학 교과서를 중심으로-
    이영하 [2013]
  • When the problem is not the question and the solution is not the answer : Mathematical knowing and teaching
    Lampert, M. [1990]
  • Theoretical perspectives on mathematics teacher change
    Goos, M. [2010]
  • The national curriculum in England: Key stages 3 and 4 framework document
  • The effect of video-based approach on prospective teacher's ability to analyze mathematics teaching
  • The design of tasks in support of teachers’ development of coherent mathematical meanings
  • The Ontario curriculum grades 1-8 mathematics
  • Teachers attending to students’ mathematical reasoning : Lessons from an after-school research program
  • Secondary mathematics syllabuses
  • Second handbook of research on mathematics teaching and learning
    Harel, G. [2007]
  • Relationships between mathematical knowledge for teaching and teaching practice : The case of proof
  • Reflective thinking among preservice elementary mathematics teachers
  • Prospective teachers’ challenges in teaching reasoning-and-proving
  • Procedural content knowledge : From a mathematical case to a modified conception
    Marks, R. [1990]
  • Principles and standards for school mathematics
  • National mathematical curriculum in Korea (No. 2015-74)
  • Mathematics framework for California public schools
  • Mathematics for teaching : A form of applied mathematics
  • Mathematical reasoning
    Lee, C. H. [2017]
  • Learning observe : Using video to improve preservice mathematics teachers'ability to notice
    Star, J. R. [2008]
  • Induction and analogy in mathematics
    Polya, G. [1954]
  • Focus in high school mathematics reasoning and sense making
  • Facilitating the transition from empirical arguments to proof
  • Enhancing reasoning attitudes of prospective elementary school mathematics teachers
    Peretz, D. [2006]
  • Curriculum and evaluation standard for school mathematics
  • Abduction as a mathematical reasoning
    Kim, S. H. [2002]
  • 2016 Theory of mathematical education