연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
수학적 추론에 대한 예비교사의 이해 및 지도 능력 증진 방안
김선희
김수민
2019년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김선희
김수민
제어번호
106064118
학술지명
교과교육학연구
권호사항
Vol. 23 No. 1 [ 2019 ]
발행처
이화여자대학교 교과교육연구소
자료유형
학술저널
수록면
46-58
언어
Korean
출판년도
2019
등재정보
KCI등재
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
판매처
주제어
Instruction ability
Pre-service teacher
Mathematicalreasoning
수학적추론
예비교사
지도능력
참고문헌( 36)
유사주제 논문( 855)
예비교사 747건
Pre-service teacher 87건
수학적추론 10건
mathematicalreasoning 5건
지도능력 5건
Instruction ability 1건
인용/피인용
수학적 추론에 대한 예비교사의 이해 및 지도 능력 증 ...
' 수학적 추론에 대한 예비교사의 이해 및 지도 능력 증진 방안' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
Instruction ability
Pre-service teacher
mathematicalreasoning
수학적추론
예비교사
지도능력
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
861
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
Instruction ability
2
0
0.0%
Pre-service teacher
88
0
0.0%
mathematicalreasoning
6
0
0.0%
수학적추론
11
0
0.0%
예비교사
748
0
0.0%
지도능력
6
0
0.0%
계
861
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 수학적 추론에 대한 예비교사의 이해 및 지도 능력 증진 방안'
의 참고문헌
활동 및 과제의 분석을 통한 고등학교 수학교사의 교수학적 지식에 대한 연구
조성민
[2007]
학교 현장에서 수학적 추론에 대한 실태 조사 : 수학적 추론 유형 중심으로
이종희
[2002]
중학생들의 경험적 증명과 연역적 증명에 대한 선호 요인 분석
박귀희
[2010]
은유를 활용한 수학 학습 지도 방안 연구
김지연
[2011]
유추에 의한 문제제기 활동을 통해 본 통계적 개념 이해
박미미
[2012]
예비 수학교사의 테크놀로지 내용교수지식(TPACK) 신장을 위한 팀 프로젝트 효과 연구
임해미
[2009]
수학적 모델링 과정에 포함된 추론의 유형 및 역할 분석
김선희
[2004]
마이크로티칭에서 수학 예비교사들의 수업 행동과 변화에 대한 연구
심상길
[2012]
귀납 추론을 통한 수학적 원리 ˙ 법칙 지도 방안에 관한 고찰
남승인
[2011]
교과서 문제해결에 포함된 가추의 유형 - 중학교 2학년과 3학년 수학 교과서를 중심으로-
이영하
[2013]
When the problem is not the question and the solution is not the answer : Mathematical knowing and teaching
Lampert, M.
[1990]
Theoretical perspectives on mathematics teacher change
Goos, M.
[2010]
The national curriculum in England: Key stages 3 and 4 framework document
Department for Education
The effect of video-based approach on prospective teacher's ability to analyze mathematics teaching
Alsawaie, O. N.
[2010]
The design of tasks in support of teachers’ development of coherent mathematical meanings
Thompson, P. W.
[2007]
The Ontario curriculum grades 1-8 mathematics
Ontario Ministry of Education
Teachers attending to students’ mathematical reasoning : Lessons from an after-school research program
Francisco, J. M.
[2011]
Secondary mathematics syllabuses
Ministry of Education Singapore
Second handbook of research on mathematics teaching and learning
Harel, G.
[2007]
Relationships between mathematical knowledge for teaching and teaching practice : The case of proof
Steele, M. D.
[2012]
Reflective thinking among preservice elementary mathematics teachers
Mewborn, D. S.
[1999]
Prospective teachers’ challenges in teaching reasoning-and-proving
Stylianides, G. J.
[2013]
Procedural content knowledge : From a mathematical case to a modified conception
Marks, R.
[1990]
Principles and standards for school mathematics
National Council of Teachers of Mathematics
National mathematical curriculum in Korea (No. 2015-74)
Ministry of Education
Mathematics framework for California public schools
California Department of Education
[2007]
Mathematics for teaching : A form of applied mathematics
Stylianides, G. J.
[2010]
Mathematical reasoning
Lee, C. H.
[2017]
Learning observe : Using video to improve preservice mathematics teachers'ability to notice
Star, J. R.
[2008]
Induction and analogy in mathematics
Polya, G.
[1954]
Focus in high school mathematics reasoning and sense making
National Council of Teachers of Mathematics
[2013]
Facilitating the transition from empirical arguments to proof
Stylianides, G. J.
[2009]
Enhancing reasoning attitudes of prospective elementary school mathematics teachers
Peretz, D.
[2006]
Curriculum and evaluation standard for school mathematics
National Council of Teachers of Mathematics
Abduction as a mathematical reasoning
Kim, S. H.
[2002]
2016 Theory of mathematical education
Hwang, H. J.
[2016]
' 수학적 추론에 대한 예비교사의 이해 및 지도 능력 증진 방안'
의 유사주제(
) 논문