소비자 관점에서 제품 디자인 가치 차원 및 척도 개발

나광진 2019년
논문상세정보
' 소비자 관점에서 제품 디자인 가치 차원 및 척도 개발' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Brand Attitude
  • Brand Equity
  • Design Value
  • Measurement Scale Development
  • 디자인 가치
  • 브랜드 태도
  • 브랜드자산
  • 척도 개발
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,914 0

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' 소비자 관점에서 제품 디자인 가치 차원 및 척도 개발' 의 참고문헌

  • 프랜차이즈 기업의 브랜드 자산, 지각된 가치, 및 재방문 의도와의 구조적 관계 연구
    양재중 [2017]
  • 지역이미지와 농가공품이미지간의 유사성과 지역대표특산물의 브랜드자산이 지역농가공품의 구매의도에 미치는 영향 - 청도지역과 청도반시의 브랜드자산을 중심으로-
    손상희 [2017]
  • 제품 속성 유형과 다양성 추구성향이 소셜 커머스의 제요인과 소셜 커머스 구전에 미치는 영향
    김경민 [2015]
  • Vision and Values in Design Management
    Hands, D. [2009]
  • Varieties of Brand Memory Induced by Advertising:Determinants, Measures and Relationships
  • The Power of Design
  • The Interactive Effect of Cultural Symbols and Human Values on Taste Evaluation
  • The Influence of Unity and Prototypicality on Aesthetic Responses to New Product Designs
  • The Emergence of Product Design as a Field of Marketing Inquiry
  • The Effects of Sequential Introductions on Brand Extensions
  • Symbolic Consumer Behavior
  • Seeking the ideal form: product design and consumer response
    Bloch PH [1995]
  • Multivariate data analysis
    Hair, J. [2010]
  • Measuring the Hedonic and Utilitarian Sources of Consumer Attitudes
    Batra, R. [1991]
  • Measuring Design Investment in Firms : Conceptual Foundations and Exploratory UK Survey
  • Hedonic Consumption: Emerging Concepts, Methods and Propositions
  • Gut Liking for the Ordinary : Incorporating Design Fluency Improves Automobile Sales Forecasts
  • Form Versus Function: How the Intensities of Specific Emotions Evoked in Functional Versus Hedonic Trade-Offs Mediate Product Preferences
  • Exploring the Appeal of Product Design: A Grounded Value-based Model of K ey Design Elements and Relationships
    Noble, C. H [2010]
  • Delight by Design: The Role of Hedonic versus Utilitarian Benefits
  • Consumer Value: A Framework for Analysis and Research
  • Consumer Value. A Framework for Analysis and Research
    Wagner, J. [1999]
  • Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity
  • Aesthetic Principles and Cognitive Emotion Appraisals: How Much of the Beauty Lies in the Eye of the Beholder?
    Kumar, M. [2010]
  • Advancing the Aesthetic Middle Principle : Trade-offs in Design Attractiveness and Strength