미국 소비자의 온라인 쇼핑몰 충성도 연구 : 공동구매형 소셜커머스를 중심으로

조윤진 2019년
' 미국 소비자의 온라인 쇼핑몰 충성도 연구 : 공동구매형 소셜커머스를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Attitude
  • US Consumers
  • loyalty
  • online shopping malls
  • satisfaction
  • site quality
  • social commerce
  • 만족
  • 미국소비자
  • 사이트 품질
  • 소셜커머스
  • 온라인 쇼핑몰
  • 충성도
  • 태도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
8,165 0

0.0%

' 미국 소비자의 온라인 쇼핑몰 충성도 연구 : 공동구매형 소셜커머스를 중심으로' 의 참고문헌

  • 항공사 기내식 서비스품질과 고객만족, 브랜드이미지, 브랜드충성도에 관한 융합연구
    조경희 [2017]
  • 중국 소셜커머스의 고객만족모델 연구: EDT와 TAM 통합 관점 적용
    조윤진 [2018]
  • 중국 소셜커머스 정보품질에 대한 이용자 만족에 관한 연구
    이지나 [2015]
  • 인터넷쇼핑몰의 속성이 쇼핑가치, 소비자만족 및 고객충성도 에 미치는 영향에 관한 연구
    김정권 [2013]
  • 웹사이트요인 및 소비자요인이 인터넷 쇼핑 소비자행동에 미치는 영향
    김영 [2007]
  • 소셜커머스의 쇼핑 가치와 재구매의도에 영향을 미치는 개인 및 소셜커머스 특성과 지각된 보안의 조절효과에 대한 연구
    김상현 [2013]
  • 모바일 소셜 커머스의 서비스 품질이 대학생 소비자의만족도와 지속사용의도에 미치는 영향
    이현주 [2017]
  • 공동구매형 소셜커머스에 대한 중국 소비자의 재구매 의도에 관한 연구:쇼핑습관을 조절변수로
    천슈앙 [2017]
  • 공동구매형 소셜커머스 특성이 만족과 지속의도에 미치는 영향: 소비성향과 태도의 조절효과를 중심으로
    장형유 [2014]
  • WebQual: An Instrument for Consumer Evaluation of Web Sites
  • User Acceptance of Information Technology: Toward a Unified View
    Venkatesh [2003]
  • User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models
  • Understanding Changes in Belief and Attitude toward Information Technology Usage: A Theoretical Model and Longitudinal Test
  • US retail trend forecast for 2018
  • US Online Retail Market Gro wth
  • The revenue of online group-buyin g in USA will reach US$42 billion in 2015
  • The Moderating Effects of Privacy Restrictiveness and Experience on Trusting Beliefs and Habit: An Empirical Test of Intention to Continue Using a Social Networking Website
  • The Effects of Social Commerce Characteristics on Satisfaction and Reuse Intention
    정철호 [2015]
  • Social commerce:An empirical examination of the antecedents and consequences of commerce in social network platform
    V. Todri [2014]
  • Principles of Marketing
    P. Kotler [2004]
  • Predicting consumer intentions to use on-line shopping: the case for an augmented technology acceptance model
  • Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology
  • On the evaluation of structural equation models
  • O2O서비스 품질이 사용자만족과 재이용의도에 미치는 영향에 관한연구
    이옥주 [2017]
  • Identifying Potentiality Online Sales In Malaysia: A Study On Customer Relationships Online Shopping
  • Heterogeneity in the quality–satisfaction–loyalty framework
    Gert Human [2014]
  • Global e-commerce scale in 2018...10% annual growth forecast
  • Factors That Influence the Consumer Purchase Intention in Social Media Websites
    T. P. Kian [2017]
  • E‐service quality as antecedent to e‐satisfaction
  • Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error
  • E-shopping: an Analysis of the Technology Acceptance Model
  • E-Loyalty:Your secret weapon on the web
  • Determinants of repurchase intention in online group-buying: The perspectives of DeLone & McLean IS success model and trust
  • Determinants of Online Channel Use and Overall Satisfaction with a Relational, Multichannel Service Provider
  • Context-general and Context-specific Determinants of Online Satisfaction and Loyalty for Commerce and Content Sites
  • Comparative Evaluation and the Relationship between Quality, Satisfaction, and Repurchase Loyalty
    S. O. Olsen [2002]
  • B2C 환경에서 e-고객충성도의 영향요소 탐색에 관한 연구: 웹사이트 요소, e-고객만족도/신뢰, 전환비용을 중심으로
    문윤지 [2008]
  • Analyzing key determinants of online repurchase intentions
  • An investigation of Social Commerce Service Quality on Consumer's Satisfaction
    S. S. Shin [2015]
  • An empirical analysis of the antecedents of electronic commerce service continuance
  • AMOS 18.0 Structural Equation Model Analysis
    K. S. Kim [2010]
  • A structural equation analysis of the QSL relationship with passenger riding experience on high speed rail: An empirical study of Taiwan and Korea
    J. S. Chou [2009]
  • A National Customer Satisfaction Barometer: The Swedish Experience
  • A Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions