초등영어 교육에서 문화간 의사소통 능력 향상을 위한 모바일 협력학습 기반 플립러닝 수업 방안

진승희 2019년
논문상세정보
' 초등영어 교육에서 문화간 의사소통 능력 향상을 위한 모바일 협력학습 기반 플립러닝 수업 방안' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • efl
  • flipped classroom
  • flipped-learning
  • intercultural communicative competence
  • intercultural competence
  • mobile collaborative learning
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
740 0

0.0%

' 초등영어 교육에서 문화간 의사소통 능력 향상을 위한 모바일 협력학습 기반 플립러닝 수업 방안' 의 참고문헌

  • 협동학습 기반의 Flipped Learning 모델 활용 수업이 영어성취도 및 태도에 미치는 영향
    서예은 [2015]
  • 플립러닝을 활용한 초등영어 학습부진아를 위한 수업지도방안
    이동한 [2016]
  • 플립러닝(Flipped Learning) 기반 초등 영어과 프로그램이 학습자의 말하기 능력, 창의적 인성 및 학습몰입도에 미치는 영향
    이정은 [2017]
  • 초등학교 영어 4 : Elementary school English 4
    최희경 [2018]
  • 초등영어 플립러닝 활용 수업이 영어 성취도와 자기주도 학습능력에 미치는 영향
    이아영 [2017]
  • 초등영어 지도교사의 문화 가치관과 문화 교육에 관한 인식
    박용규 [2011]
  • 초등영어 수업에서의 문화 간 의사소통능력 평가 틀과 평가도구 개발 방향 연구
    김진석 [2016]
  • 초등 5학년 영어 문화 지도에 대한 인식 연구
    주현진 [2016]
  • 유튜브 동영상을 이용한 플립 러닝 수업의 만족도에 대한 영향과 요인
    안미리 [2016]
  • 영어과 교육과정 (제2015-74호, 별책14)
  • 스마트폰 어플리케이션을 사용한 플래시카드 어휘 학습 및SNS 기반 모바일 협력학습이 영어 학습자의 어휘 발달에미치는 영향
    진승희 [2018]
  • 블랜디드 러닝에서 모바일SNS를 통한 협력학습이 중학생들의 영어 문법 이해와 흥미도에 미치는 영향
    유혜정 [2014]
  • 문화간 의사소통 능력 함양을 도모하는 문화교육과 영어교 육의 접목에 대한 예비 초등교사들의 인식
    고경희 [2014]
  • 문화간 의사소통 능력 증진 관련 미국(ESL)과한국(EFL) 대학교의 영어교육 현장 비교 연구
    진승희 [2018]
  • 문화 이해와 인성계발을 위한 중학교 영어 교수·학습자료 개발
    김소연 [2014]
  • 문화 간 의사소통 능력 함양을 위한 플립러닝 기반 초등영어 문화수업 모형 연구
    김진석 [2017]
  • 과정을 중시하는 수행평가 어떻게 할까요? (ORM 2017-19-2)
  • 공학전공 교수를 위한 플립러닝 교수설계 가이드북
  • 『문화 간 의사소통능력과 다문화교육』
    김진석 [2015]
  • iTeo (Version 1.7) [Mobile application software]
  • Whatsapp [Mobile application software]
  • The integration of a student response system in flipped classrooms
    Hung, H. T. [2017]
  • The effects of mobile-computer-supported collaborative learning : Meta-analysis and critical synthesis
    Sung, Y. T. [2017]
  • The effects of mobile collaborative activities in a second language course
    Ilic, P. [2015]
  • The effects of a flipped English classroom intervention on students’ information and communication technology and English reading comprehension
  • The Sage handbook of intercultural competence
    Byram, M. [2009]
  • The Comparison between Regular and Flipped Classrooms for EFL Korean Adult Learners
    강남희 [2015]
  • Teaching and assessing intercultural communicative competence
    Byram, M. [1997]
  • Sociocultural learning theories and information literacy teaching activities in higher education
    Wang, L. [2007]
  • NMC horizon report: 2010 higher education edition
    Johnson, L. [2010]
  • Mobile computer-supported collaborative learning : A review of experimental research
    Hsu, Y. [2013]
  • Learning technological innovation on mobile applications by means of a spiral of projects
  • Kakaotalk [Mobile application software]
  • Implementing collaborative learning activities in the classroom supported by one-to-one mobile computing : A designbased process
    Alvarez, C. [2011]
  • Flipping the classroom for English language learners to foster active learning
    Hung, H. T. [2015]
  • Flipping the classroom [Image file]
  • Flip your classroom: Reach every student in every class every day
  • Facebook [Mobile Application Software]
  • Developing mobile collaborative learning applications for mobile users
    Lee, K. B. [2011]
  • Developing language skills through collaborative storytelling on iTEO
    Kirsch, C. [2016]
  • Developing intercultural competence in practice
    Byram, M. [2001]
  • Band (Version 7.0.6) [Mobile Application Software]
  • A case study on mobile-blended collaborative learning in an English as a Foreign language(EFL)context
    Avci, H. [2016]
  • 2015 개정 초등영어 교과서 문화 분석 -4학년 교과서를 중심으로-
    이혜경 [2018]
  • 2014학년도 좋은 수업 길라잡이 ‘협력학습’ (부산교육2014-083)
  • 2009개정 교육과정용 초등 5·6학년 영어교과서의 문화요소
    강순여 [2016]