가상현실 학습환경에서 걷기 동작을 적용한 내비게이션이 가상실재감에 미치는 영향

' 가상현실 학습환경에서 걷기 동작을 적용한 내비게이션이 가상실재감에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • interface design
  • treadmill
  • virtual presence
  • virtual reality
  • walking navigation
  • 가상 실재감
  • 가상현실
  • 보행기반 내비게이션
  • 인터페이스
  • 트레드밀
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,857 0

0.0%

' 가상현실 학습환경에서 걷기 동작을 적용한 내비게이션이 가상실재감에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 실재감, 공간능력, 및 심미감이 증강현실과 가상현실의 지속사용의도에 미치는 영향 비교 연구
    배수진 [2018]
  • 가상현실에 관한 사용자 관점의 이론과 실제
    정동훈 [2017]
  • 가상현실기반 체험형 콘텐츠 기술동향
    이준석 [2012]
  • 가상현실교육게임의 장기기억효과
    이대영 [2018]
  • 가상현실(VR) 스포츠실을 활용한 ICT 융합 체육 수업의 현황 및 발전방안
    박세원 [2018]
  • 가상현실 환경에서 3D 가상객체 조작을 위한 인터페이스와 인터랙션 비교 연구
    박경범 [2016]
  • 가상현실 프로그램을 사용한 재활치료의 효과성 연구: 체계적 고찰
    박다솔 [2018]
  • 가상현실 스포츠시장과 기술
    이민석 [2009]
  • Walking improves your cognitive map in environments that are large-scale and large in extent
  • Using presence questionnaires in reality
    Usoh, M. [2000]
  • Understanding virtual reality: Interface, application, and design
  • Understanding Virtual Reality: Presence, Embodiment, and Professional Practice
    Tham, J. [2018]
  • The influence of virtual presence : Effects on experienced cognitive load and learning outcomes in educational computer games
  • The cyborg’s dilemma : Progressive embodiment in virtual environments
    Biocca, F. [1997]
  • The Experience of Presence : Factor Analytic Insights
  • Postural stability and simulator sickness after walking on a treadmill in a virtual environment with a curved display
  • Place presence, social presence, co-presence, and satisfaction in virtual worlds
    Bulu, S. T. [2012]
  • Is mediated embodiment the response to embodied cognition?
  • International Encyclopedia of the Social and Behavioral Sciences
  • Interactive navigation interface for virtual reality using the human body
    Roupé, M. [2014]
  • Immersive interfaces for engagement and learning
    Dede, C. [2009]
  • IT 공간구조의 재구성
    이병혁 [2005]
  • Evaluating the effects of collaboration and competition in navigation tasks and spatial knowledge acquisition within virtual reality environments
  • Embodied VR environment facilitates motor imagery brain–computer interface training
    Skola, F. [2018]
  • Do we need to walk for effective virtual reality navigation? physical rotations alone may suffice
  • Defining virtual reality : Dimensions determining telepresence
    Steuer, J. [1992]
  • Body in the interactive game : How interface embodiment affects physical activity and health behavior change
  • An approach to physical rehabilitation using state-of-the-art virtual reality and motion tracking technologies
  • A game for emotional regulation in adolescents: The (body) interface device matters
    Vara, M. D. [2016]