공학교육에서 교수 으뜸원리를 적용한 플립러닝 모델 및 교수전략에 관한 연구

논문상세정보
' 공학교육에서 교수 으뜸원리를 적용한 플립러닝 모델 및 교수전략에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Flipped classroom
  • Instructional Strategy
  • engineering education
  • firstprinciplesofinstruction
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
232 0

0.0%

' 공학교육에서 교수 으뜸원리를 적용한 플립러닝 모델 및 교수전략에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 학습자의 경험 분석을 통한 플립 러닝의 재해석
    이예경 [2017]
  • 플립드 러닝과 마인드 원더링이 아이디어 창출에 미치는 영향: SIT와 BCC의 활용을 중심으로
    여형석 [2017]
  • 창의적 공학교육을 위한 캡스톤 디자인(Capstone Design) 교수활동지원모형 개발
    박수홍 [2008]
  • 이공계형 플립러닝 모델이 학습자 인식, 자율성, 수업 흥미도 향상에 미치는 연구
    정성희 [2017]
  • 수업기본원리를 적용한 플립드 러닝의 설계 및 효과
    김윤영 [2017]
  • 성공적인 Flipped Learning을 위한 수업컨설팅 요소 및 절차연구
    최정빈 [2016]
  • 대학수업에서 적용된 플립러닝의 만족도에 대한 학업적 자기조절, 자기결정성 동기, 몰입의 예측력
    김세영 [2017]
  • 대학생이 지각하는 Merrill의 제1교수원리가 수업에 적용된 정도가 학습자의 인지적 참여에 미치는 영향
    이성혜 [2014]
  • 대학 플립드 러닝 수업에 대한 전문대학생의 온라인-오프라인 학습 인식 분석
    장은정 [2017]
  • 대학 역전학습 온·오프라인 연계 설계전략에 관한 연구
    한형종 [2015]
  • 공학전공기초실습에 플립러닝 적용사례
    허준영 [2016]
  • 공학생의 문제해결력 향상을 위한 질문생성 전략 활용 플립러닝수업 설계
    임경화 [2016]
  • 공과대학의 Flipped Learning 교수학습 모형 개발 및 교과운영사례
    최정빈 [2015]
  • 공과대학생의 창의공학설계능력 교육요구도 분석
    박신영 [2018]
  • What are the 10 biggest global challenges?
  • WE Teaching UP: 창의적인 공학인재 양성을 위한 세 가지 교수법
  • Using “First Principles of Instruction” to designed secondary school mathematics flipped classroom: The findings of two exploratory studies
    Lo, C. K. [2017]
  • Using Concept Maps to Assess Interdisciplinary Integration of Green Engineering Knowledge
    Borrego, M. [2009]
  • The inverted classroom: what it is, why we need it and what it might look like
  • The CDIO syllabus v2. 0. An updated statement of goals for engineering education
  • Teaching tip: The flipped classroom
    Mok, H. N. [2014]
  • Self-control and academic performance in engineering
    Honken, N. [2016]
  • Promoting Active Learning through the Flipped Classroom Model
  • Promoting Active Learning through the Flipped Classroom Model
  • Optimizing worked‐example instruction in electrical engineering: The role of fading and feedback during problem‐solving practice
    Moreno, R. [2009]
  • Merrill의 수업기본원리를 적용한 면대면 수업의 설계 및 효과
    김연순 [2013]
  • Investigating the effect of realistic projects on students' motivation, the case of Human-Computer interaction course
  • Integrating information into the engineering design process
    Fosmire, M. [2013]
  • Instructional design models for well-structured and III-structured problem-solving learning outcomes
  • Flipping engineering courses: a school wide initiative
  • Flipping core courses in the undergraduate mechanical engineering curriculum: Heat transfer
  • First principles of instruction
  • Educating Engineers for the 21st Century: The Industry View
  • Developing information literacy and critical thinking skills through domain knowledge learning in digital classrooms: An experience of practicing flipped classroom strategy
    Kong, S. C. [2014]
  • Comparing the effectiveness of blended, semi-flipped, and flipped formats in an engineering numerical methods course
  • Beyond the flipped classroom: Redesigning a research methods course for e3 instruction
  • An Engineering Educator's Decision Support Tool for Improving Innovation in Student Design Projects
  • A case for scaffolded virtual prototyping tutorial case-studies in engineering education
    Bhatt, R. [2009]