프로야구경기장 서비스스케이프와 통제지각, 소비감정, 재방문 의도의 관계

' 프로야구경기장 서비스스케이프와 통제지각, 소비감정, 재방문 의도의 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Consumption emotion
  • Control perception
  • Professional baseball stadium
  • Revisit intention
  • servicescape
  • 서비스스케이프
  • 소비감정
  • 재방문 의도
  • 통제지각
  • 프로야구 경기장
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,301 0

0.0%

' 프로야구경기장 서비스스케이프와 통제지각, 소비감정, 재방문 의도의 관계' 의 참고문헌

  • 프로야구장의 서비스스케이프와 지속관람의도의 관계에서 관람몰입의 매개효과
    인성호 [2016]
  • 프로야구의 물리적 환경이 감정, 고객만족 및 충성도에 미치는 영향
    허진 [2011]
  • 프로야구 구단의 공익연계 마케팅이 구단 이미지와 팀 충성도에 미치는 영향
    이재덕 [2005]
  • 프로야구 구단-소비자의 사회공헌활동 적합성과 팀 동일시, 관계품질(신뢰, 몰입), 팀 충성도와의 구조적 관계
    김욱기 [2011]
  • 프로야구 경기장 시설요인이 소비감정 및 관람만족도에 미치는 영향
    안명식 [2015]
  • 프로스포츠 여성 관중 증대를 위한 체험적 분석
    김병식 [2008]
  • 프로스포츠 관람유인 요인 만족도와 행동의도에 관한 연구
    이종호 [2005]
  • 축제의 서비스스케프와 인적서비스가 감정반응과 행동의도에 미치는 영향 -강경발효젓갈축제 사례를 중심으로-
    노원중 [2010]
  • 야구장 신축/개축 관중 수 효과 분석
    김덕파 [2016]
  • 야구동호인의 라이프스타일과 참여동기, 팀 몰입도 및 생활만족의 관계
    전용배 [2009]
  • 스포츠팬 일체성이 프로야구 상품유형과 관람만족 및 재관람의사의 관계에 미치는 영향
    박상윤 [2013]
  • 서비스접점에서의 고객 통제지각: 물리적 환경, 감정반응, 행위·의도와의 관계를 중심으로
    윤만희 [2014]
  • 국내 한식당의 서비스스케이프가 고객의 경험적 가치, 감정적 반응 및 고객 만족도에 미치는 영향에 관한 연구
    정효선 [2010]
  • Work and/or fun : measuring hedonic and utilitarian shopping value
    B. J. Babin [1994]
  • Will it hurt less if I can control it? A complex answer to a simple question
  • The influence of store environment on quality inferences and store image
    J. Baker [1994]
  • The impact of personal control on performance and satisfaction
  • The effect of the servicescape on customers’ behavioral intentions in leisure service settings
  • Store atmosphere : An environmental psychology approach
  • Stadium construction and minor league baseball attendance
  • Servicescapes: The impact of physical surroundings on customers and employees
  • Professional Sports Utilization for the local economy
    E. D. Yoo. [2004]
  • Personal control over aversive stimuli and its relationship to stress
  • Perceived controllability and service expectations : Influences on customer reactions following service failure
    S. Choi [2008]
  • Perceived control and the effects of crowding and consumer choice on the service experience
    M. K. Hui [1991]
  • Interactive services : a framework, synthesis and research directions
    R. Bolton [2009]
  • Information, choice, and reactions to stress : a field experiment in a blood bank with laboratory analogue
    R. T. Mills [1979]
  • Impact of new minor league baseball stadiums on game attendance
    D. P. Roy [2008]
  • How long a honeymoon? The effect of new stadiums on attendance in Major League Baseball
    C. M. Clapp [2005]
  • Happiness, freedom and control
    P. Verme [2009]
  • Generalized expectancies for internal versus external control of reinforcement
  • Free to choose? Economic freedom, relative income, and life control perceptions
    H. Pitlik [2016]
  • Development, freedom, and rising happiness : A global perspective(1981–2007)
  • Developing a deeper understanding of post-purchase perceived risk and behavioral intentions in a service setting
    D. Grewal [2007]
  • Desire for control and academic performance
  • Customer control and evaluation of service validity and reliability
  • Control and affect : the influence of feeling in control of the retail environment on affect, involvement, attitude, and behavior
    J. C. Ward [2001]
  • A field study investigating the effect of waiting time on customer satisfaction
    G. Tom [1997]
  • A description of the affective quality attributed to environments
  • 2015 KBO year book
  • 2011 Index of Economic Freedom
    S. Bavetta [2011]