스웨덴 영유아 보육·교육기관 평가의 배경과 실제
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
한유미
조경자
제어번호
106011332
학술지명
스칸디나비아 연구
권호사항
Vol.
22
No.
-
[
2018
]
발행처
한국 스칸디나비아학회
자료유형
학술저널
수록면
149-180
언어
Korean
출판년도
2018
등재정보
KCI등재
소장기관
고려대학교 도서관
서울대학교 중앙도서관
판매처
'
스웨덴 영유아 보육·교육기관 평가의 배경과 실제' 의 참고문헌
유치원평가 참여에 따른 교사효능감 전문성 발달과 소진
유치원 평가의 과정과 지표에 대한 교사와 평가위원의 인식
어린이집 평가인증 안내: 3차 지표 시범사업용
어린이집 평가시 부모참여에 대한 서면 자문 설문지
북유럽의 영유아기와 유아교육: 덴마크, 핀란드, 아이슬란드, 노르웨이, 스웨덴의 철학, 연구, 정책, 실제
보육시설 평가인증 효과 분석사전 사후 관찰평가 비교
To involve parents in the assessment of the child in parent–teacher conferences: A case study
The Swedish schools inspectorate's view of Swedish schools
The Inspectorate of Educational Inspection of Sweden
Systematic Quality Work in Preschool
Report to international country archives(INCA)
Quality, assessment, and documentation in Swedish preschools - regulations, practices, and concepts
Quality Matters in Early Childhood Education and Care : Sweden
Nordisk komparativ analys av riktlinjer för kvalitet och innehåll i för-skola [Nordic Comparative Analysis of Guidelines for Quality and Content in Early Childhood Education.]
Mediating school inspection - Key dimensions and keywords in agency text production 2003–2010
Inspections of Swedish schools: A critical reflection on intended effects, causal mechanisms and methods
Impact of school inspections on teaching and learning in primary and secondary education in Sweden Technical report ISI-TL project year 1-3 data
Evaluating the quality of the child care in Finland
Different forms of assessment and documentation in Swedish pre-schools
Caring and learning together: A case study of Sweden
Babies and Bosses Reconciling work and family Life : A synthesis of findings for OECD countries
2018년도 어린이집 부모모니터링단 운영 매뉴얼
'
스웨덴 영유아 보육·교육기관 평가의 배경과 실제'
의 유사주제(
) 논문