한 유아교사의 반성적 저널에 나타난 반성의 의미 탐색
-
-
저자
김경철
박혜정
-
제어번호
105987763
-
학술지명
유아교육학논집
-
권호사항
Vol.
22
No.
6
[
2018
]
-
발행처
한국영유아교원교육학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
57-80
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
한 유아교사의 반성적 저널에 나타난 반성의 의미 탐색' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
예비유아교사를 위한 저널쓰기멘토링 프로그램의 개발과 효과검증
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
교사의 자기이해 코칭프로그램 운영과정에 대해 질적 사례연구
-
공립유치원교사의 직무만족도에 관한 연구 : 경상북도 중심으로
-
-
-
授業에 대한 敎師의 反省的 思考가 授業 行動에 미치는 效果
-
-
-
-
Writing ethnographical fieldnotes
-
Who is more reflective? Inservice or preservice teachers?
-
Those who understand : Knowledge growth in teaching
-
The reflective practitioner
-
The professional early childhood teacher
-
Teacher thinking: A study of practical knowledge
-
Staff development for education in the '90s
-
Reflective teaching and teacher education
-
Planning and problem solving in teacher education
-
-
Journal writing and adult learning
-
Influencing factors along the road to reflective practice : Learning styles, school improvement
-
Handbook of research on teaching
-
-
Connecting genuine teacher development to the struggle for social justice
-
An exploratory study the level of reflection attained by preservice teachers
-
A qualitative study of student teachers' perceptions and reflective thinking during the student teaching experience
-
A comparative study of dialogue and response journals
-
'
한 유아교사의 반성적 저널에 나타난 반성의 의미 탐색'
의 유사주제(
) 논문