가정과교육에서 손바느질 실습에 대한 플립러닝 적용 사례 연구
-
-
저자
신혜원
-
제어번호
105975428
-
학술지명
한국가정과교육학회지
-
권호사항
Vol.
30
No.
4
[
2018
]
-
발행처
한국가정과교육학회
-
발행처 URL
http://www.khomedu.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
127-139
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
가정과교육에서 손바느질 실습에 대한 플립러닝 적용 사례 연구' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
-
-
Student-generated content : Using peer wise to enhance engagement and outcomes in introductory physics courses
-
-
Flip your classroom: Reach every student in every student in every class every day
-
Development of a flipped-learning instructional model based on activity theory for higher education
-
Development and use of the ARCS model of instructional design
-
All about flipped learning
-
A study on the research trends to flipped learning in korea
-
2015 개정 기술・가정과 교육과정에 따른 교과역량 함양을 위한 의생활 수업 개발- 교육과정-수업-평가의 일체화를 중심으로 -
'
가정과교육에서 손바느질 실습에 대한 플립러닝 적용 사례 연구'
의 유사주제(
) 논문