초등학생들을 위한 소프트웨어 교육을 위한 아이돌 교수 학습 모델
-
-
저자
김갑수
-
제어번호
105972587
-
학술지명
정보교육학회논문지
-
권호사항
Vol.
22
No.
6
[
2018
]
-
발행처
한국정보교육학회
-
발행처 URL
http://www.kaie.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
701-710
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
초등학생들을 위한 소프트웨어 교육을 위한 아이돌 교수 학습 모델' 의 참고문헌
-
-
-
-
중등 소프트웨어 수업에서 컴퓨팅 사고력 기반 창의적 문제해결(CT-CPS) 수업모형의 인지적․정의적 효과성 분석
-
-
The revised national curriculum 2015 for Primary and Secondary Schools, Vol.2015-75, No. 10
-
Redefining learning in a technology-driven world A report to support adoption of the ISTE Standards for Students June 2016
-
-
-
Information and Communication Technology Education Guidelines in elementary and secondary schools
-
Computing in the National Curriculum:A Guide for Primary Teachers
-
Computing in the National Curriculum: A Guide for Secondary Teachers
-
CSTA K–12 COMPUTER SCIENCE STANDARDS REVISED 2016 CSTA STANDARDS TASK FORCE
-
CSTA K–12 COMPUTER SCIENCE STANDARDS REVISED 2016 CSTA STANDARDS TASK FORCE
-
CSTA K–12 COMPUTER SCIENCE STANDARDS 2017 CSTA STANDARDS TASK FORCE
-
CSTA K-12 Computer Science Standards Revised 2011
-
2015 Revised National Curriculum 2015-74
'
초등학생들을 위한 소프트웨어 교육을 위한 아이돌 교수 학습 모델'
의 유사주제(
) 논문