한 호주 놀이터의 물질성을 통해 본 놀이의 의미에 대한 포토에세이 연구
-
-
저자
전가일
-
제어번호
105965832
-
학술지명
교육인류학연구
-
권호사항
Vol.
21
No.
4
[
2018
]
-
발행처
한국교육인류학회
-
발행처 URL
http://www.kssae.or.kr/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
121-166
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
한 호주 놀이터의 물질성을 통해 본 놀이의 의미에 대한 포토에세이 연구' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
-
-
박사
-
인간교육을 위한 생명의 논리: 놀이중심 유아교육론에 대한 반성, in 교육 문화에 대한 인류학적 조망
-
인간/비인간의 위계를 넘어 인간과 자료의 내부-작용(inter-action)으로, in 질적연구에서 자료 구성의 의미와 실제
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
문화적 소통을 위한 포토에세이의 활용: 학교의 다문화교육 과제를 중심으로, in 교육과 복지: 조우 혹은 탈경계
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
“We Don’t Allow Children to Climb Tress” : How a Focus on Safety Affects Norwegian Children’s Play in Early-Childhood Education and Care Settings
-
Young Children Becoming Curriculum
-
The influence of the outdoor environment : den-making in three different contexts
-
The impact of playground spatial features on children’s play and activity forms: An evaluation of contemporary playgrounds’ play and social value
-
The decline of play Ted 강의
-
The SAGE Handbook of Qualitative Research
-
Teacher-child relationship and early childhood pratice: early years
-
Risk, challenge and safety : Implication for play quality and playground design
-
Redefining the stereotypical playground: a park design for New Bremen
-
Play : The kindergartner's perspective
-
Phenomenology of Practice
-
-
Meaning the Universe Halfway: Quantum Physics and the Entanglement of Matter and Meaning
-
Factors that limit and enable preschool-aged children's physical activity on child care center playgrounds
-
Eyes on where children play : A retrospective study of active free play
-
Children’s use of objects in an early years playground
-
Children's perspectives on playground use as basis for children's participation in local play space management
'
한 호주 놀이터의 물질성을 통해 본 놀이의 의미에 대한 포토에세이 연구'
의 유사주제(
) 논문