인간관계와 학습된 무기력의 관계에서 긍정정서의 효과: 특성화고등학교 학생을 대상으로
-
-
저자
최정
현은민
-
제어번호
105964403
-
학술지명
한국기술교육학회지
-
권호사항
Vol.
18
No.
3
[
2018
]
-
발행처
한국기술교육학회
-
발행처 URL
http://www.ktea.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
130-152
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
인간관계와 학습된 무기력의 관계에서 긍정정서의 효과: 특성화고등학교 학생을 대상으로' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
특성화고등학교 학생의 학교폭력성향 감소를 위한 집단상담 프로그램 개발
-
박사
-
초등학생이 지각한 부모의 양육태도, 자아탄력성, 자기효능감과 학습된무기력의 관계
-
박사
-
-
-
청소년의 학습된 무력감과 감각추구성향이 위험행동에 미치는 영향-보호요인의 조절효과
-
청소년의 학교생활 적응행동에 관련되는 사회,심리적 변인 들의 구조적 분석
-
-
-
박사
-
-
-
-
인간관계, 학습사 및 동기적 변인들이 학습된 무기력에 미치는 효과
-
-
여고생의 애착이 사회적 지지 및 심리적 안녕감에 미치는 영향
-
박사
-
-
-
-
대학생이 지각한 부모-자녀관계와 자아개념이 학습된 무기력에 미치는 영향
-
대학생의 친구 지지가 긍정정서와 삶의 만족도에 미치는 영향
-
대안학교 고등학생의 사회적지지 지각과 자아정체감간의 관 계 연구
-
다문화가정 청소년의 자아개념과 정서·행동문제의 관계 및 관련변인
-
-
-
-
박사
-
-
-
家庭變因과 學生變因이 학습된 무기력에 미치는 효과의 경로분석
-
박사
-
-
What good are positive emotions?
-
The influence of positive affect on intrinsic and extrinsic motivation : Facilitating enjoyment of play, responsible work behavior, and self-control
-
The Moderator-mediator Variable Distinction in Social Psychological Research; Conceptual, Strategic and Statistical Consideration
-
-
Stress, social support and buffering hypothesis
-
Sense of relatedness as a factor in children’s academic engagement and performance
-
Positive psychology : An introduction
-
Positive emotions trigger upward spirals toward emotional well-being
-
Positive and negative affectivity and their relation to anxiety and depressive disorders
-
-
Influences of friends and friendships on adjustment to junior high school
-
-
-
-
Friendship quality and social development
-
Development and validation of brief measures of positive and negative affect : The PANAS scales
-
Conceptualization and measurement of social support: The development of the Student Social Supports Scale
-
Children’s relationship with teachers and bonds with school : An investigation of patterns and correlates in middle school
-
Approch-avoidance motivation in personality : approach and avoidance temperations and goals
-
Academic emotions students’ self-regulated learning and achievement : A program of qualitative and quantitative research
'
인간관계와 학습된 무기력의 관계에서 긍정정서의 효과: 특성화고등학교 학생을 대상으로'
의 유사주제(
) 논문