대학 글쓰기 교육 모형의 다양화 방안 - 교육 대상·교육 형식·교육 내용의 다양화 방안을 중심으로 -
-
-
저자
이윤빈
-
제어번호
105964156
-
학술지명
작문연구
-
권호사항
Vol.
0
No.
39
[
2018
]
-
발행처
한국작문학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
77-114
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
대학 글쓰기 교육 모형의 다양화 방안 - 교육 대상·교육 형식·교육 내용의 다양화 방안을 중심으로 -' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
사회 과정 중심 글쓰기: 작문 교육의 패러다임 전환
-
-
-
-
-
-
대학의 읽기-쓰기 교육과 ‘사회적 전환’의 필요성 -텍스트적, 수사학적, 담론적 수준의 통합을 중심으로-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
專攻글쓰기 能力 啓發을 위한 WAC 협력 과정 -哲學 授業 事例를 中心으로-
-
-
-
「미국 대학에서 ‘글쓰기에 관한 글쓰기’ 교육의 특성과 몇 가지 교훈」
-
-
-
-
’Mutt genres’ and the goal of FYC: Can we help students write the genres of the university?
-
Writing in Discipline: A Curricular History
-
-
-
Will writing awareness transfer to writing performance?
-
WAC for the New Millennium
-
Thinking vertically: Commenting on Douglas Downs and Elizabeth Wardle’s ‘Teaching about writing, righting misconceptions
-
The state of WAC/WID in 2010: Methods and results of the US survey of the international WAC/WID mapping project
-
The idea of community in the study of writing
-
Teaching about writing, righting misconceptions:(Re)Envisioning “First-Year Composition” as “Introduction to writing studies
-
Reflections on academic discourse : How it relates to freshmen and colleagues
-
-
-
-
Common ground: Dialogue, understanding, and the teaching of composition
-
'
대학 글쓰기 교육 모형의 다양화 방안 - 교육 대상·교육 형식·교육 내용의 다양화 방안을 중심으로 -'
의 유사주제(
) 논문