행동적 자문을 통한 긍정적 행동지원이 ADHD성향 아동의 문제행동 및 대체행동에 미치는 영향
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
고서연
백영선
손승현
제어번호
105963942
학술지명
특수교육저널 : 이론과 실천
권호사항
Vol.
19
No.
4
[
2018
]
발행처
대구대학교 한국특수교육문제연구소
발행처 URL
http://www.journal-sped.net
자료유형
학술저널
수록면
345-369
언어
Korean
출판년도
2018
등재정보
KCI등재
판매처
'
행동적 자문을 통한 긍정적 행동지원이 ADHD성향 아동의 문제행동 및 대체행동에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
4,467
0
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
특수교육
4,634
0
계
4,634
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
'
행동적 자문을 통한 긍정적 행동지원이 ADHD성향 아동의 문제행동 및 대체행동에 미치는 영향' 의 참고문헌
신규교사의 전문성 신장을 위한 수업컨설팅 사례 연구
세 가지 차원에 따른 긍정적 행동지원이 통합 학급 학생들의 수업참여 행 동과 방해 행동에 미치는 영향
무상토큰 반응대가기법이 ADHD 위험 유아의 수업방해행동에 미치는 영향
기능평가를 통한 긍정적 행동지원이 ADHD를 수반한 지적장애 학생의 문제행동 및 수업참여행동에 미치는 영향
박사
Writing comprehensive behavioral consultation reports : Critical elements
The Effect of Conjoint Behavioral Consultation Program Related Teaching on Problem Behavior and Communication/Social Skills with a Blind and Autistic Child
Teacher competence, student diversity, and staff training for the inclusion of middle school students with emotional and behavioral disorders
Step by step : How to meet the functional assessment of behavior requirements of IDEA
Order in the classroom: Violence, discipline, and student achievement
Observer error in the use of momentary time sampling and partial interval recording
Nonaversive intervention for behavior problems : A manual for home and community
Methods of time sampling : A reappraisal of momentary time sampling and partial interval recording
Instructional consultation in middle schools: Description of an approach to training teachers to facilitate middle school teams
Identifying the variables maintaining self-injurious behavior
Further evaluation of the use of multiple schedules for behavior maintained by negative reinforcement
Functional behavioral assessment : Principles, procedures, and future direction
Functional Assessment: Strategies to prevent and remediate challenging behavior in school settings
Effect of various graft materials with tetracycline in localized juvenile periodontitis
Conceptualization, measurement, and improvement of classroom processes : Standardized observation can leverage capacity
An investigation of the accuracy of momentary time sampling procedures with time series data
A promising approach for expanding and sustaining school-wide positive behavior support
A further assessment of momentary time-sampling across extended interval lengths
A comparison of results and acceptability of functional behavioral assessment procedures with a group of middle school students with emotional/behavioral disorders(E/BD)
A comparison of momentary time sampling and partial interval recording for assessment of effects of social skills training
'
행동적 자문을 통한 긍정적 행동지원이 ADHD성향 아동의 문제행동 및 대체행동에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문