빅뱅 융합 주제의 과학관 체험전시 교육프로그램 개발 사례 연구
-
-
저자
이동욱
이동욱
-
제어번호
105962049
-
학술지명
한국과학예술융합학회
-
권호사항
Vol.
36
No.
-
[
2018
]
-
발행처
한국전시산업융합연구원
-
자료유형
학술저널
-
수록면
209-224
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
빅뱅 융합 주제의 과학관 체험전시 교육프로그램 개발 사례 연구' 의 참고문헌
-
-
스토리텔링을 활용한 물리 교수·학습 방법이 과학적 태도와 개념 이해 인식에 미치는 효과
-
-
-
-
과학·예술 융합형 STEAM교육 프로그램 개발 및 적용
-
https://www.australiancurriculum.edu.au
-
https://school.bighistoryproject.com
-
https://nathanfriend.io/inspirograph
-
http://mars.nasa.gov/allaboutmars/nightsky/retrograde
-
-
The things of science : Assessing the learning potential of science museums
-
The design of interactive exhibits to promote the making of meaning
-
-
Models in explanations, Part 1: Horses for courses?
-
-
Middle school students' and science teachers' conceptual world and modeling of color perception
-
-
Mediated modeling in science education
-
-
-
-
-
Educational value of different types of exhibits in an interactive science and technology center
-
A framework for K-12 Science education
'
빅뱅 융합 주제의 과학관 체험전시 교육프로그램 개발 사례 연구'
의 유사주제(
) 논문