전형적 디자인과 비전형적 디자인에 대한 소비자 반응 비교 연구
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저자
나광진
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제어번호
105961871
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학술지명
브랜드디자인학연구
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권호사항
Vol.
16
No.
4
[
2018
]
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발행처
사단법인 한국브랜드디자인학회
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자료유형
학술저널
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수록면
125-136
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언어
Korean
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출판년도
2018
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등재정보
KCI등재
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판매처
'
전형적 디자인과 비전형적 디자인에 대한 소비자 반응 비교 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
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동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
1,938
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0
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주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
예술
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1,963
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0
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계 |
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1,963
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0
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* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
0
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전형적 디자인과 비전형적 디자인에 대한 소비자 반응 비교 연구' 의 참고문헌
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The effects of sequential introductions on brand extensions
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The Influence of Unity and Prototypicality on Aesthetic Responses to New Product Designs
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The Impact of Atypical Product Design on Consumer Product and Brand Perception
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Memory Discrimin ation for Information Typical and Atypical of Person Schemata
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Implicit Learning and Generalization of the Mere Exposure Effect
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Hedonic Consumption: Emerging Concepts, Methods, and Propositions
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Exploring the Ap peal of Product Design
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Consumer Preference Formation and Pioneering Advantage
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Consumer Behavior and Marketing Strategy
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Attitude-Behavior Relations
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Alternative Approaches to Understanding the Determinants of Typicality
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Affect and Cognition: The 17th Annual Carnegie Symposium
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전형적 디자인과 비전형적 디자인에 대한 소비자 반응 비교 연구'
의 유사주제(
) 논문