복합의사소통장애 초등학생을 위한미국의 특수학급 운영 사례 연구
-
-
저자
한경임
-
제어번호
105960085
-
학술지명
특수아동교육연구
-
권호사항
Vol.
20
No.
4
[
2018
]
-
발행처
한국특수아동학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
25-56
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
복합의사소통장애 초등학생을 위한미국의 특수학급 운영 사례 연구' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
-
초등학교 특수학급교사들이 지각(知覺)하는 특수학급교사와 특수학급에 대한 자아상(self-image)
-
-
-
-
-
-
-
주제중심수업에서 보완․대체 의사소통 중재가 중도․중복장애학생의 의사소통 능력 및 사회적 기술에 미치는 효과
-
-
-
-
비구어 중도장애아동을 위한 국어과 수업에서의 보완·대체의사소통적용 사례연구
-
비구어 자폐성장애 학생의 의사소통과 상동행동에 대한 PDA 활용 보완․대체 의사소통 중재의 효과
-
보완·대체 의사소통 의한 요구하기 기능훈련이 중복장애 학생의 문제 행동 감소에 미치는 효과
-
-
-
-
Using storytelling to support children and adult with special needs
-
The language focused curriculum for preschool
-
Teaching literacy to students with signiicant disabilities. Strategies for the K-12 inclusive classroom
-
Student teacher to master teacher: A handbook for preservice and beginning teacher of students of mild and moderate handicaps
-
Principles and methods of spelling instruction: Application for poor spellers
-
Practically speaking: Language, literacy, & academic development for students with AAC needs
-
-
Low-tec strategies for communication creating “Good fit” systems
-
Developing language using VTS
-
Developing a literacy program for children with disabilities
-
An approacht to assessment and intervention
-
Achieving educational curriculum and communication goals using thematic Units in the Classroom
-
-
-
-
'
복합의사소통장애 초등학생을 위한미국의 특수학급 운영 사례 연구'
의 유사주제(
) 논문