영아교사의 놀이교수효능감 및 수학지도지식이 수학지도적극성에 미치는 영향
-
-
저자
성민경
김지현
-
제어번호
105947011
-
학술지명
아동과 권리
-
권호사항
Vol.
22
No.
4
[
2018
]
-
발행처
한국아동권리학회
-
발행처 URL
http://www.kccr.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
685-701
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
영아교사의 놀이교수효능감 및 수학지도지식이 수학지도적극성에 미치는 영향' 의 참고문헌
-
현직 유아교사와 예비 유아교사의 수학교과교육학지식, 수학태도, 수학교수 효능감 비교
-
-
-
-
유치원 교사-유아의 상호작용에 영향을 미치는 제 변인에 관한 연 구
-
유아교사의 놀이교수 효능감에 따른 놀이지도 양상 탐색
-
-
-
-
-
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
-
-
-
박사
-
-
-
Young children’s inquiry learning in mathematics
-
What math knowledge does teaching require?
-
The role and program of preschool education for Socially disadvantaged Children
-
The relationship between efficacy and the instructional practices of special education teachers and consultants
-
The moderator–mediator variable distinction in social psychological research : Conceptual, strategic, and statistical considerations
-
-
Teachers’ sense of efficacy and the organization health of school
-
Teacher efficacy : A construct validation
-
Relations Among Child Care Quality, Teacher Behavior, Children’s Play Activities, Emotional Security, and Cognitive Activity in Child Care
-
-
Perception of numbers by human infants
-
Measuring teachers’ perceived interactions with children : A tool for assessing beliefs and intentions
-
Learning for tomorrow’s world-first results from PISA 2003
-
Further development of an elementary science teaching efficacy belief instrument : A pre-service elementary scale
-
-
Children are born mathematicians
-
박사
'
영아교사의 놀이교수효능감 및 수학지도지식이 수학지도적극성에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문