‘퀴즐렛’ 어휘 학습의 효과성 검증 -학문 목적 한국어 학습자를 대상으로-
-
-
저자
안한나
-
제어번호
105946457
-
학술지명
언어와 문화
-
권호사항
Vol.
14
No.
4
[
2018
]
-
발행처
한국언어문화교육학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
197-219
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
‘퀴즐렛’ 어휘 학습의 효과성 검증 -학문 목적 한국어 학습자를 대상으로-' 의 참고문헌
-
-
학습자 자율성에 기초한 한국어 어휘 교육 사례 연구 -인터넷 사전과 인터넷 자료 검색 과정을 중심으로-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
모바일 기반 어휘 학습의 시각적 입력이 성인 영어 학습자의 어휘학습 및 정의적 태도에 미치는 영향
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Using mobile phone in English education in Japan
-
The efficacy of dictionary use while reading for learning new words
-
-
Some Sources of Reading Problems for Foreign Language Learners
-
Second language vocabulary acquisition: A Rationale for pedalgy
-
Receptive Vocabulary Acquisition for Reading Comprehension
-
Reading vocabulary knowledge and deafness
-
Quizlet in the EFL classroom: enhancing academic vocabulary acquisition of Japanese University Students
-
-
-
-
Incidental vocabulary acquisition in a second language
-
Implicit and explicit learning of language
-
Effectiveness of vocabulary learning via mobile phone
-
Comparing vocabulary learning of EFL learning by using two different strategies: mobile learning vs. flashcards
-
Analysis the effectiveness of three online vocabulary flashcard websites on Le learners’ level of lexical knowledge
-
A targeted role for L1 in L2 vocabulary acquisition with mobile learning technology
'
‘퀴즐렛’ 어휘 학습의 효과성 검증 -학문 목적 한국어 학습자를 대상으로-'
의 유사주제(
) 논문