한국어 교육에서 역번역(Back Translation)의 교육적 활용 연구
-
-
저자
심선향
-
제어번호
105946452
-
학술지명
언어와 문화
-
권호사항
Vol.
14
No.
4
[
2018
]
-
발행처
한국언어문화교육학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
173-196
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
한국어 교육에서 역번역(Back Translation)의 교육적 활용 연구' 의 참고문헌
-
-
한국어능력시험 신규 시험 및 체제 개발 및 타당화 정책 연구
-
-
박사
-
박사
-
역번역(Back Translation)을 활용한 한영번역학습 사례연구
-
-
-
박사
-
-
-
-
-
“Back Translation” and Beyond: Q&A with American Translation Partners
-
Translation Study Dictionary
-
Translation Quality Assessment in Health Research: A Functionalist Alternative to Back-Translation
-
The McGill Pain Questionnaire-Japanese Version, Reconsidered: Confirming the Reliability and Validity
-
Principles of correspondence(1964)
-
Back-translation for cross-cultural research
-
Back Translation Revisited: Differences that Matter and Those that
-
A theoretical framework for back-translation as a quality assessment tool
-
A Textbook of Translation. Tenth impression
'
한국어 교육에서 역번역(Back Translation)의 교육적 활용 연구'
의 유사주제(
) 논문