중등교육에서 인본주의 교육관에 기반한 사회과학 교육의 필요성과 교육 방안
-
-
저자
강은영
-
제어번호
105943155
-
학술지명
인간연구
-
권호사항
Vol.
0
No.
37
[
2018
]
-
발행처
가톨릭대학교 인간학연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
135-158
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
중등교육에서 인본주의 교육관에 기반한 사회과학 교육의 필요성과 교육 방안' 의 참고문헌
-
박사
-
-
-
-
-
박사
-
청소년 참여가 시민성 함양에 미치는 영향 : 대한민국청소년 의회 참여 경험을 중심으로
-
참여형 법교육이 교칙 태도에 미치는 효과 연구 - 학생 참여 교칙 제․개정 모형을 중심으로 -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
The role of civic education
-
Schools as communities, poverty levels of student populations, and students’ attitudes, motives, and performance: A multilevel analysis
-
-
Essential elements of education for democracy: What are they and why should they be at the core of the curriculum in schools
-
Civic education in Japan : Political socialization in the Japanese middle school
-
Civic Education and Development of Participatory Norms
-
Authentic student voice in school governance: Developing responsible democratic citizens
'
중등교육에서 인본주의 교육관에 기반한 사회과학 교육의 필요성과 교육 방안'
의 유사주제(
) 논문