수업맥락에서 나타나는 유치원 교사와 초등학교 교사가 가지는 유초연계의 의미
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
수업맥락에서 나타나는 유치원 교사와 초등학교 교사가 가지는 유초연계의 의미' 의 참고문헌
박사
박사
초・중등학교 교육과정 총론: 교육과학기술부 고시 제2015-74호[별책 1]
유치원과 초등학교의 연계 교육 활동에 대한 질적 사례 연구
박사
유치원과 초등학교 연계교육에 대한 교사와 어머니의 인식에 관한 연구
유치원과 초등학교 1학년간의 교육 연계성에 대한 교사의 인식에 관한 연구
유치원 만 5세와 초등학교 1학년 수학수업에서 나타나는 연계의 모습
박사
수학 선행학습의 실태와 선행학습에 대한 학생의 인식, 선행학습의 여러 변인과 수학 학습 태도와의 관계
수업 중 실제 학습 시간 확대를 통한 초등학교 수업방법의 개선
What makes a successful transition to school?: Views of Australian parents and teachers
The transition to school: What's important?
The transition to kindergarten
Starting strong(5th Ed.): Transitions from early childhood education and care to primary education
Starting strong Ⅱ: Early childhood education and care policy
Qualitative Research for Education
Pedagogical context knowledge : Toward a fuller understanding of what good science teachers know
Mapping prior knowledge : A framework for discussion among researchers
Leerstofsequenties: van Conceptueel netwerk naar cognitieve structuur
Interest, prior knowledge, and learning
Finnish country note on transitions in ECEC: Review of policies and practicies for transitions from early childhood education and care to primary education
Enhancing transition from early childhood phase to primary education : Evidence from the research literature
Connecticut provides resources to ease transition to kindergarten. Presented at the Education Week
A place called school: Prospects for the future
5세 누리과정과 초등학교 교육과정 및 3・4에 연계방안연구
3-5세 누리과정과 2009 개정 초등교육과정에 기초한 유아교육기관과 초등학교의 연계교육
2018 초 1, 2 안정과 성장 맞춤 교육과정 운영 기본 계획(안)
'
수업맥락에서 나타나는 유치원 교사와 초등학교 교사가 가지는 유초연계의 의미'
의 유사주제(
) 논문